Ga naar inhoud

invalid or damaged bootable partition


rikvdb

Aanbevolen berichten

Hallo wie kan mij helpen?

heb mijn laptop opgestart met Gparted heb mijn harde schijf daarmee gewist en geformateerd naar ntfs.

Nu wil ik opstarten met windows 7 dvd maar heeft telkens invalid or damaged bootable partition.

Wil hij zeggen dat mijn windows 7 cd niet meer goed is of is er iets met de harde schijf?

Dank om mij te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er niets anders op dan deze windows opnieuw te gaan installeren op die partitie - 'k vrees een beetje dat je niet wist dat je - door die partitie te gaan formateren - je àlles wat erop stond kwijt bent... ?

MOEST DIT ZO ZIJN en je wil nog dingen terug van die partitie: ga dan ZEKER NIET een nieuwe installatie op die partitie beginnen en laat die partitie ongemoeid - dan is er nog een redelijke kans van dingen terug te gaan vinden.

en anders: gewoon je windows 7 erin en windows gaan installeren, daarna eerst aan je veiligheid denken (antivirus,antimalware,firewall gaan installeren) en dan pas je gewone programma's.

Let er dan wel op dat je op DIE partitie gaat installeren (het wordt in het begin gevraagd) want anders ga je weer een andere partitie overschrijven (maar ik vermoed dat je dàt wel weet?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rikvdb,

Die melding zal van je harddisk komen.

Weet je zeker dat je vanaf je DVD opstart?

Druk anders, zodra je de computer opstart, een aantal keer op een willekeurige toets.

Ik heb nl weleens gezien dat de melding 'druk op een willekeurige toets om vanaf CD te starten' niet verscheen tijdens het opstarten vanaf CD.

sukses,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben vertrouwd met bios en staat juist ingesteld eerst dvd/cd/cdrw dan harddisk dan network.

Het is een nieuwe dell van een week oud en ben niet tevreden van windows 8 daarom wil ik windows 7 erop zetten maar precies niet zo simpel op een dell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een nieuwe dell van een week oud en ben niet tevreden van windows 8 daarom wil ik windows 7 erop zetten maar precies niet zo simpel op een dell

Ga eens in het BIOS, zoek de optie Secure Boot op en schakel deze uit.

Daarna nogmaals proberen vanaf de DVD Windows 7 te installeren.

(Houd er rekening mee dat de installatie kan mislukken als de harddisk echt beschadigd is ...)

sukses,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.