Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waar je eerst moet naar kijken is waar je je radiator(s) gaat steken.

Ik vermoed wel dat je het over de antec ninehudred hebt. Ik heb die case helaas niet staan, dus er iets over zeggen gaat vrij moeilijk, maar op het eerste gezicht kan je voorin eventueel je radiator plaatsen, maar daar ben ik niet heel zeker van.

Is het rekje waar je harde schijven & DVD-branders in zitten met vijzen vast gezet, of is dat in die case allemaal vastgelast? Indien met vijzen vast (en dat vermoed ik op het eerste gezicht) kan je die eventueel wat naar achter zetten en een 2x120mm radiator daarvoorin monteren & langs voor lucht laten uitblazen. De outtake achterin kan je dan gebruiken als intake om zo je koeling toch nog op een goede manier te kunnen verwezenlijken.

Indien dat niet gaat ben je bijna verplicht om met een 1x120mm te werken op je outtake, of eventueel als dat zou lukken met 2 losse van 120mm en eentje bovenin op die grote fan plaatsen (maar daar ga je werk mee hebben) en eentje achterin. 1x120mm gaat ook wel werken, maar dan ga je daar een serieuze fan op moeten steken die aardig wat lawaai gaat maken, dus dan is het nut van je waterkoeling ook al deels weg (aangezien je er niet echt héél lage temperaturen mee gaat halen ook als je maar 1 rad hebt; je water kan dan namelijk minder goed koelen dan met een dubbel)

Die radiators plaatsen is altijd het moeilijkste van waterkoeling, zeker als je een case hebt die niet specifiek op waterkoeling ontworpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je vb zou kunnen nemen is een Silverstone TJ07. Daar kan je in het onderste compartiment je pomp en je radiator onderbrengen (ga je minimaal modwerk aan hebben), is een zéér goede case (extreem stevig) maar er hangt helaas wel een prijskaartje aan. Reken op +- 250€ voor die case (maar alles wat die bouwkwaliteit heeft zit snel in die prijzenrange, kijk maar naar de goede lianli's). Nadeeel is ook dat het over een grote case gaat, vind je mss ook minder handig

Wat echter het meeste gedaan wordt bij waterkoeling is naar een vrij grote case overgaan, en bovenin met een dremel een gaatje maken zodat daar je 2x120mm radiator mooi in past.

33oy3.jpg

Hier is dit toegepast, en daar komt dan de 2x120mm in.

Sowieso is waterkoeling enkel iets waar je moet aan beginnen als je én stilte én prestaties tegelijk wilt, en je er nog veel moeite voor wil doen. Met het in orde stellen van het systeem stopt het niet; je hebt aan een systeem met waterkoeling sowieso nog een keer per anderhalve tot 2 maand onderhoud (water vervangen, ontluchten, bijvullen...)

(verder raad ik sowieso aan om die nieuwste vga eens goed te overwegen voor je die koopt, naar wat ik er al van gelezen heb op internet zou ze zeker niet echt veel beter scoren dan de huidige topkaart van nvidia: de 9800GTX. Het zou beu zijn natuurlijk om veel geld uit te geven aan die kaart als dan blijkt dat ze qua prestaties het niet waard blijkt te zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Hartelijk bedankt... Als ik dit zo allemaal lees is een watergekoelde pc toch zeker niet simpel te installeren het vraag extreem veel... Euhm en wat de case betreft die spreekt me ni bepaald aan, niet erg compact nzo... Ik denk dat ik het best hou bij gewone koelers voor de cpu en de graka... Ik ga eens kijken naar de revieuw over de nieuwste graka en dan zal ik zeggen over welke graka het gaat... Kan je een cpu koeler zoeken voor de Socket 775 core 2 Quad Core 2 Quad Q9450 en een graka koeler voor de Nvidea XFX 9800 GX2 XXX 680M ?

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de cpu zou ik niet twijfelen en voor een Scythe Infinity / Mugen gaan. Die kost rond de 50€. Met jouw cpu zal hij waarschijnlijk niet meer passief werken (hoewel met een 120mm outtake achter je koelblok het wel zal lukken, misschien dat je er nog een fanduct op moet zetten maar goed), maar met 1 120mm fan gaat dat zeker fris te houden zijn. Installatie zelf is vrij gemakkelijk te doen, en de handleiding die erbij zit is meer dan goed genoeg om hem te kunnen plaatsen.

Een koelblok voor die videokaart is er voor zover ik weet niet, aangezien dit een dualgpu kaart betreft. Bijna niemand vervangt daar de koeler van aangezien het om te dure kaarten gaat, en zelfs de vervangende koelers niet echt beter kunnen zijn dan wat er origineel op zit (die kaarten verbruiken gewoon veel, en alles wat verbruikt wordt moet ook afgevoerd kunnen worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de koeler van je videokaart ben ik het toch niet helemaal met je eens.

heel vaak word er niet zo een super goede koeler op geplaatst.. en kan je er al snel een betere op zetten dan de stock fan...

zeker als die under full load boven de 60% komen met hun RPM dan word dat een heuze stofzuiger.. zoiets dus...

&

met een andere fan (een zoals ik eerder voorstelde) zal dit vele malen minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.