Ga naar inhoud

[OPGELOST] Website op PC hosten


Aanbevolen berichten

Beste, ik heb al verschillende dingen geprobeerd om mijn website op mijn pc te hosten. Maar het lukt telkens niet. Ik heb alles verwijderd en ga het her proberen, hopelijk met jullie hulp! Ik wil dus gewoon een forum meer. Ik heb phpBB3 gedownload. Hoe maak ik nu zelf een server met MySQL en al die andere...?

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen!

EDIT: is daar iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, het is nu allemaal gelukt. Behalve, als ik de site aanzet kan buiten mij niemand anders mijn site bekijken. Ik open een browser en voer in: Test Page for the SSL/TLS-aware Apache Installation on Web Site. Ik kom dan op mijn site. Andere zouden normaalgezien mijn IP-adres moeten invoeren. maar helaas krijgen zij dan de melding dat de webpagina niet bestaad. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Wie kan mij helpen mijn website online te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem toch aan dat er wel een soortement van firewall in je modem zit...?

daar zou je dan alle poorten moeten openen die gebruikt worden (sql, apache enz.)

dat moet dan ook nog worden toegewezen aan je pc, anders zal het nog niet gaan werken.

heb je dit gedaan? (poorten toegwezen in je modem naar je pc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf draai op usbwebserver (Usbwebserver) Hierin zit een apache server (met php ondersteuning), een database server, en een mailserver.

de poorten van deze toepassingen zijn ook in te geven,

voor de webserver poort 80

voor de database server poort 3306

voor de mailserver poort 25

deze poorten moeten in de router en/of modem opengezet worden en aan een pc toegewezen worden. (dit toewijzen kan automatisch gebeuren bij alleen een modem en bij een router moet het ingegeven worden d.m.v. de naam van de pc of het lokale ip-adres van de pc)

als deze poorten opengezet en toegewezen zijn, en je start usbwebserver op dan moet normaal gezien als iemand van buitenaf op jouw ipadres inlogt (http://jouwipadres) moet hij de standaard webpagina weergeven van usbwebserver

de website staat in de map 'root' als je usbwebserver hebt gedownload.

de poorten moeten alsvolgt geconfigureerd worden.

poortnummer-poortnummer (vb. 80-80) en dan op TCP en UDP (oftewel ALL of BOTH)

als dit allemaal goed is gegaan moet de website toegankelijk zijn.

het wachtwoord van de databaseserver zou ik wel direct veranderen omdat dit standaard in usbwebserver 'usbw' is (en de gebruikersnaam is altijd 'root')

Maar ik zou wel voor een router nog kiezen want zonder router is je webserver SUPER makkelijk te kraken en vooral als mensen je ip-adres weten.

je webserver kan dan binnen 1 seconde plat liggen en je pc is niet meer te repareren (mochten ze hem goed neerhalen)

ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.