Ga naar inhoud

Western Digital Caviar GREEN HD's > Beperkte levensduur of fabeltje? Iemand ervaring?


Nam-Reh

Aanbevolen berichten

?Geplande Slijtage? bij Western Digital schijven kan je uitschakelen!! (+video) | BoGy's visie op het leven

Gezien ik overschakel naar WD Caviar Green 3TB schijven voor mijn (Apple) Time Machine(s) EN Win7-PC-back-up(s) (NAS & Ext Hd's), zocht ik naar ervaringen op 't net...

(ook mede doordat ik mijn "1TB WDC Green Fotografie-HD" aan 't overzetten was naar 1 van die 3TB HD's EN ik verdacht veel meldingen kreeg van Win7-systeem dat er "(zware) problemen" met die HD waren & ik zo snel mogelijk moest proberen te back-up-pen... Ik had geen stress, die data stond al op 2 andere lokaties ge-back-up't... :-) Ge weet wel : de 3 hoofd-regels van PC/Mac > Back-Up - Back-Up - Back-Up... xD

Tot in op de site kwam van Michael Bogaert (zie bovenstaande link)... Ik moest effe slikken... :frown:

Ik was reeds in 't bezit van 2x 1TB WDC HD's & eentje gaf nu (na +/- 4 jaar) problemen, zonder alle dagen aan te liggen, dit is 'n back-up-schijf, die ik enkel aan leg als ik 'm nodig heb... xD

Recent 4x 2TB WDC Green's (NAS) + 1x 2TB WDC Green + 3x 3TB WDC Green's aangekocht, allemaal bedoelt als back-up-HD's... (NAS van m'n W7 Ult 64-Bit-PC, Time Machine(s) van m'n Mac Pro, MacBook & PowerMac G5 Quad)... En (in deze te dure tijden) geen zin om (zie artikel) binnen (maximaal) 5 jaar allemaal nieuwe HD's te moeten kopen... :embarassed:

Dus : in concreto : iemand (positieve en/of negatieve) ervaring(en) met deze Western Digital Caviar Green HD's...?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand ervaring, positief of negatief...?

- - - Updated - - -

Bizar...

Baaj de weej : mijn "1TB WDC Green Fotografie-HD" is wel degelijk "pertotal"...

Niks helpt : formateren, DiskWarrior, HDD Low Level Format 15.2, nu met Ease US (partition recovery),...

:,-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand ervaring, positief of negatief...?

Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen, maar misschien wel met die perte-totale: via deze link kom je bij de Warranty Check van WD waar je aan de hand van het serienummer kan checken of je nog recht hebt op garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ASUS,

bedankt, maar ik had dit al nagekeken...

Vervaldatum = 02/2013... :,-(

Ken jij soms 'n "grof" zero-fill programma, dat ik op deze schijf zou kunnen loslaten...?

Ik ben ALLES aan 't uittesten om deze schijf weer bruikbaar te maken...

Baaj de weej: Health = 37% & Performance = 100% (?!) (WTF)

Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen, maar misschien wel met die perte-totale: via deze link kom je bij de Warranty Check van WD waar je aan de hand van het serienummer kan checken of je nog recht hebt op garantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Western Digital Caviar Green WCASJ0788142 blijft (zelfs na "write zeros" met "Western Digital Data Lifeguard Diagnostics") even slecht van "gezondheid" (37%) en even goed van performance (100%)...

Ik veronderstel dat ik deze als R.I.P. moet beschouwen...?

Mijn Mac Pro OSX 10.8.3 wil hem zelfs niet eens meer formateren/transformeren in Mac-schijf... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, maar... ik heb de HDD bij 'n kennis binnen gegeven, die professioneel veel HDD's aankoopt & die 'n ietske meer "speling" krijgt bij z'n leverancier dan "gewone gebruikers"... Misschien lukt 't hem om deze om te (laten) wisselen...

Hoop doet leven...

Dank aan allen voor de info & advies !

Op naar de volgende topic... Komt er héél snel aan... (probleemke gisteren vast gesteld)

- - - Updated - - -

Gezien er niemand info/ervaring heeft m.b.t. de originele topic (levensduur WDC Green's), ga ik deze sluiten. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.