Ga naar inhoud

DV naar DVD / PC


Vincent4451

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik beschik over een DV-camera (nog met DV-cassetjes). Nu wil ik het filmpje van de doop van m'n dochter digitaal krijgen (om eventueel te monteren) of op een DVD (via de DVD recorder gekoppeld aan de TV) maar ik slaag er maar niet in.

Wat ik doe:

- ik koppel de camera (via een nieuw aangekocht kabeltje met 2 S-video uitgangen) aan de pc, ik ga naar windows movie maker en vraag om film op te laden maar ik krijg de melding dat er geen apparaten gekoppeld zijn

- ik koppel de camera (via hetzelfde S-video kabeltje) met de dvd-recorder (zonder dat er een lege dvd in zit) en zet de TV op het kanaal van de dvdrecorder. Ook dit zonder enig resultaat.

- ik koppel de camera (met het S-video kabeltje) aan de TV, zoek het juiste kanaal en dan komt het beeld er wel op....maar hiermee kan ik enkel afspelen op TV, terwijl ik de inhoud graag op een DVD zou zetten of op PC inbrengen. Ik hoop dat m'n uitleg een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iEscape,

Ter info: ik beschik over een oude toren-pc en een recente laptop maar het probleem is dat ik de camera op geen enkele manier kan verbinden met m'n laptop dus moet ik ze overzetten op de toren-pc (met Windows XP).

stap 1: DV-pass-through heb ik niet op mijn camera (samsung model VP-D101) dus kan ik niet aanzetten. Ik weet nochtans dat ik in het verleden (ik spreek dan ook van hele vele jaren geleden want camera recentelijk met geboorte van onze dochter terug bovengehaald) opnames makkelijk kon overzetten...

stap 2: deed ik reeds - S-video van camera naar S-video PC of de driekleurige fiche van pc naar camera (maar hier geeft men aan beide te moeten doen, dit probeerde ik nog niet?)

stap 3: gaat volgens mij over een firewire kabeltje maar m'n pc en laptop hebben deze ingang niet (m'n camera wel maar dit is dus geen optie)

stap 4 lukt dus niet....

Hmm :)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met diezelfde kabeltjes is het nu wel gelukt naar m'n dvd-recorder (aangesloten op de TV) en heb ik de opnames op een DVD kunnen zetten (tot grote vreugde hier!!). Nu heb ik het opgenomen schijfje eens in de laptop gestoken in de hoop verder de filmpjes te kunnen monteren met Adobe Premiere maar er komt niets op (als ik in verkenner klik op het cd-romstation staat er zogezegd niets op??)

Toch raar dat ik de camera niet kan verbinden met de toren-pc terwijl de ingangen dezelfde zijn, moet er nog software bij geïnstalleerd worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het schijfje in de dvd-rom zit en je gaat naar de verkenner en je klikt in het linkervenster op computer dan zie je rechts alle stations, ook je dvd-rom.

Staat er dan vermeld hoeveel Gb op die schijf staat?

Is je dvd- recorder voorzien van een harde schijf en staat daar de film misschien op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vincent4451,

met diezelfde kabeltjes is het nu wel gelukt naar m'n dvd-recorder (aangesloten op de TV) en heb ik de opnames op een DVD kunnen zetten (tot grote vreugde hier!!).

Dat is inderdaad vreugde.

Nu heb ik het opgenomen schijfje eens in de laptop gestoken in de hoop verder de filmpjes te kunnen monteren met Adobe Premiere maar er komt niets op (als ik in verkenner klik op het cd-romstation staat er zogezegd niets op??)

Kijk of je de juiste DVD RW schijf gebruikt, zie onderstaande link:

CDRwinkel.com - Media & More...

Toch raar dat ik de camera niet kan verbinden met de toren-pc terwijl de ingangen dezelfde zijn, moet er nog software bij geïnstalleerd worden??

Wat voor merk & type DV-camera heb je? Wellicht hebt je toen de software van de fabrikant gebruikt.

Wellicht ontbreekt K-Lite codec Pack?

Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 9.9 FULL, K-Lite Codec Pack 9.9 STANDARD, K-Lite Codec Pack 9.9 BASIC

Je zou eigenlijk met Windows Movie Maker moeten kunnen capturen.

Maar zie je via de Verkenner de camera wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Ik heb dus de camera kunnen aansluiten met m'n DVDspeler/recorder die aangesloten is op de TV. Met ditzelfde toestel is het gelukt om het filmpje op een DVD te plaatsen. Als ik het schijfje in de DVDspeler/recorder plaats dan speelt hij de film af (gelukt dus) maar als ik ditzelfde schijfje in m'n laptop of torenpc steek dan hoor je dat hij de dvd wil lezen maar er komt niets op: zie

hierbij een screen van m'n verkenner:

post-18142-1417705402,5207_thumb.jpg

Ik ben al heel blij dat dit gelukt is, maar had toch graag de filmpjes gemonteerd om dan ook aan de familie te kunnen bezorgen. Echter snap ik er niets van dat ik dit op geen enkele manier naar een pc / laptop kan overzetten...Hopelijk kunnen jullie me met dit ergerlijk probleem toch nog helpen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iEscape,

Ik had over je bericht gekeken, daarom hier antwoord...Het gaat om de camera Samsung VP-D101. De DVD die ik in m'n recorder stak voor opname was een DVD-R (1-16x speed 4,7GB). De screen die ik in het vorig bericht nam is van op m'n laptop Toshiba Satellite C670 (1 jaar oud) dus ik veronderstel dat die beide formaten van DVD kan afspelen (ook kan je zien dat na het insteken van het schijfje ook de drive erop komt in de verkenner, alleen staat er volgens verkenner niets op?)

Op de torenpc heb ik het schijfje nog niet geprobeerd maar denk dat dit niets zal uithalen...ik wacht nog even af om die K-lite codec Pack te downloaden tot uw reactie...

Als ik de camera aan de torenpc koppel (met zowel de S-video kabel als de kabel met 3kleurige fiches) gebeurt er niets, dus ik zie de camera ook niet terug in de Verkenner.

:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vincent4451,

Even terug naar jouw bericht # 5

Toch raar dat ik de camera niet kan verbinden met de toren-pc terwijl de ingangen dezelfde zijn, moet er nog software bij geïnstalleerd worden??

Download de handleiding van onderstaande link:

Samsung VP-D101 Handleiding (pagina 1) nr: 2228

zie pagina 83, installatie van het DVC Media 5.1-programma.

Je hebt dus een CD met software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.