Ga naar inhoud

Laptop voor Burgerlijk ig of informatica


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Volgend jaar start ik hoogstwaarschijnlijk aan de KUL als burgerlijk ingenieur ofwel informatica. Hiervoor ben ik op zoek naar een laptop. Ik weet totaal niet aan welke verwachtingen die laptop eigenlijk moet voldoen. Ik heb al eens rondgekeken en daar waren er een paar boven water gekomen. Alle advies is welkom. :-)

Wat ik op het oog had (andere suggesties mogen ook ;-)) :

Lenovo-laptop op amazon Lenovo Ideapad Z580 15.6-inch Laptop (Gunmetal) - (Intel Core i5 3210M 2.5GHz Processor, 8GB RAM, 1TB HDD, Nvidia GeForce GT 630M 1GB, DVD RW, Windows 8): Amazon.co.uk: Computers & Accessories:

Intel core i5 3210M

Nvidia GT 630M 1 GB

8 GB DDR3 RAM

1 TB HDD

Medion-laptop in de aldi:

Intel Core i3 (meer weet ik niet meer van de processor)

Een videokaart van Nvidia (was geen erg goede denk ik)

1 TB HDD

4 GB DDR3 RAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 17" is inderdaad iets minder "mobiel" dan een 15,6"...bovendien vind ik een 17" té groot, maar da's uiteraard een subjectief gegeven.

Ik weet totaal niet aan welke verwachtingen die laptop eigenlijk moet voldoen.

Kan je geen specificaties te weten komen van iemand die momenteel die studierichting volgt of via een mailtje naar de school ?...lijkt me een belangrijk gegeven te zijn.

Hou rekening mee dat we met een AZERTY-klavier werken en dat je bij een aankoop in het buitenland sowieso een QWERTY-klavier gaat hebben.

Een Acer ???...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.