Ga naar inhoud

Laptop voor Burgerlijk ig of informatica


Aanbevolen berichten

ik volg HBO informatica momenteel. mijn opleiding zou mogelijk anders kunnen zijn dan die van jouw. ik ben specifiek bezig met het programmeren van websites en programma's. ik ben daarbij met name bezig met de achterkant van deze websites en programma's.

mijn laptop specificaties zijn:

6GB ram (aangeraden)

videokaart: GT 525M

CPU: I7 2630QM

ik raad aan om een laptop te nemen die een i3 of sneller heeft. al kun je met langzamer ook uit de voet raad ik dit toch af want als je in de laatste jaren van de opleiding komt (4e jaar). zul je soms meerdere programma's draaien die je code debugt, in bestanden verwerkt, installers maakt en/of servers draait.

de videokaart gebruik ik bijna niet,maar ik gebruik ook weinig photoshop, omdat ik voornamelijk de achterkant doe en niet zo zeer het uiterlijk.

je moet even kijken naar de specificaties die nodig zijn om microsoft visual studio 2010 te draaien want deze word veel gebruikt bij mij op de opleiding en ik vermoed dat jij die via je school ook kunt krijgen als je in jaar 2 komt ofzo.

ik gebruik ook veel netbeans dat is ongeveer een zelfde programma.

ik denk dus dat je voor je laptop minimaal de volgende specificaties nodig hebt:

CPU: I3 dualcore (i5 aangeraden)

videokaart: intel graphics HD 4000

Ram: 4GB (6GB aangeraden)

een goede accu die minimaal 2 uur mee gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk een keuze kunnen maken ...

Ik heb gekozen voor de lenovo Z580. Hier even de specs:

  • i5 3230m 2,6 GHz
  • Nvidia GT 635m (2GB ddr3)
  • 1 TB HDD
  • 8 gb ddr3 RAM
  • 15,6 inch

Voor een kostprijs van rond de 600 euro.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00BG4UO6E/ref=noref?ie=UTF8&psc=1&s=computers

Zal binnen ongeveer een week arriveren. Ik zal mijn ervaringen dan hier even neerschrijven :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.