Ga naar inhoud

opstartprobleem laptop


kleg

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een opstart probleem nadat mijn laptop op niet correcte manier werd afgezet. Ik start op in veilige modus maar ook daar loopt de pc vast en start niet op, loopt vast bij loadedh windows system32 drivers crcdisk. Is er iemand die hier raad mee weet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tokkel direct op de F8 toets bij het herstarten van je laptop.

Zo geraak je in een zwart scherm met witte letters.

Kies daar voor laatst bekende juiste configuratie.

post-23245-1417705430,3202_thumb.png

Lost dat je probleem niet op geef dan door welke Windows versie je gebruikt.

Geef ook merk, model en modelnummer van je laptop door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het blijven hangen na het laden van windows\system32\drivers\crcdisk.sys (bij het opstarten in veilige modus) valt helaas weinig te doen...een in place upgrade, een complete herinstallatie of het terugzetten naar fabrieksinstellingen (zie je handleiding) zijn de enige zinnige oplossingen.

Voor je opstartprobleem na het foutief "afzetten": neem dit topic eens grondig door, download en brand de juiste herstelschijf...start op vanop je herstelschijf en voer een systeemherstel uit naar een tijdstip waarop de PC nog normaal functioneerde.

Tweede mogelijkheid is het uitvoeren van een opstartherstel via de herstelschijf.

Voor het wijzigen van de opstartvolgorde in je bios: dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.