Ga naar inhoud

Nvidia geforce 310m (1gb)


Miligia

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb normaal gezien een NVIDIA GEFORCE 310M in mijn laptop, maar ik merk hier helemaal niets van...

ik had al even in het forum gezocht en ben op deze topic gekomen:

http://www.pc-helpforum.be/f186/nvidia-video-kaart-word-niet-herkend-34853/

het verschil met bovenstaande link is dat als ik naar mijn apparaatbeheer ga om te zien welke grafische kaarten er gededecteerd worden, mijn nvidia kaart er niet eens tussen staat...

kan iemand mij hiermee helpen aub?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-27168-1417705432,5894_thumb.jpg

Ik hoop dat het zichtbaar is... Mijn laptop is ong een 2 jaar oud, ik zou eens moeten kijken hoe oud hij precies is... Ik heb dit probleem al van de eerste dag ik deze notebook heb aangeschaft, heb hem al meerdere malen binnen gedaan, zogezegd 'gefixt' terug gekregen, maar na enkele games te spelen merk ik telkens dat er helemaal geen verbetering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check zeker de exacte leeftijd van je laptop, dit ivm mogelijke garantie.

Kan je het merk en de volledige type-aanduiding van de laptop posten alsook een link naar een Speccy-logje ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop is sowieso buiten garantie: Windows werd geïnstalleerd op 19/01/2011.

Softwarematig valt hier weinig aan te doen: de drivers willen niet installeren omdat de kaart niet wordt gedetecteerd.

De enige mogelijke softwarematige oplossing (en dan nog niet altijd met garantie op succes) is een update van je bios, een zogenaamde biosflash...maar, dit werd in het verleden reeds uitgevoerd.

De aanwezige biosversie is versie 216, deze werd gepubliceerd door Asus op 21/02/2011 en dateert dus van na de installatie van je Windows...deze datum bevestigt dat tijdens een van de herstellingen je bios werd geüpdate.

Versie 216 is ook reeds de meest recente versie.

Ik weet niet of de kaart ooit werd gedetecteerd na zo'n "fix" door de hersteller maar ik vrees hier duidelijk voor een hardwareprobleem: moederbord, grafische kaart zelf of de connecties...zie ook dit topic (klik er op).

Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat mijns inziens geen oplossing bieden, maar niet geschoten is altijd mis.

Wordt helaas sowieso terug richting hersteller vrees ik...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine aanvulling nog: losstaande van de problematiek met de grafische kaart kan je in je Speccy-logje zien dat de temperaturen van je laptop aan de hoge kant zijn.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de hulp, maar uit het ander topic die ik best eens las volgens jou kan ik opmaken dat ik dus te lang gewacht heb om mijn laptop op te sturen naar ASUS en teveel hoop heb gestoken in de persoon die mij dit boeltje heeft aangesmeerd... Ik zal maar verder kwakkelen zoals ik al ruim 2 jaar bezig ben, aangezien zowel de herstellingen als een nieuwe laptop op dit moment niet echt betaalbaar zijn voor mij :) Toch bedankt voor de tijd en moeite, dankzij jou weet ik nu ook waar die hoge temperaturen van komen als mijn laptop een tijdje draait!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !

Je hebt inderdaad de gouden kans om dit gratis in orde te krijgen laten voorbij gaan door zelf geen rechtstreeks contact op te nemen met Asus Support binnen de wettelijke garantietermijn...:dong:

Voor het klassieke "huis tuin en keukengebruik" voldoet deze laptop perfect, ook "zonder" de grafische kaart.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.