Ga naar inhoud

Blue Screen of Dead, c0000218


Fiber

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk nog gebruikte tot voor kort nog Windows XP Home Edition SP3. Dit werkte niet meer een tijd geleden. De cd was niet meer beschikbaar. Dus heb ik Windows XP Professional SP2 geïnstalleerd.

Dit kwam op de J: Daarna kon ik tijdens het opstarten, kiezen tussen de professional (bovenaan) of de home edition (pijl naar onder, enter).

Omdat de J: minder dan 8 GB heeft, ben ik steeds naar de home edition blijven gaan op de C:. Maar sinds een aantal weken, start de home edition deze niet meer op.

Ik lees met witte letters op een blauwe achtergrond de code c0000218. Daarna staat er c:systemroot\system32\software\downloads (of zoiets, het is nu niet beschikbaar) is beschadigd, niet beschrijfbaar of niet beschikbaar.

Bovendien is MicroSoft Office 2010 niet meer bruikbaar, vind ik het nergens meer, en moet ik dus werken in Word kladblok. De documenten zijn niet meer toegankelijk.

Wat doe ik daaraan? Dank!

aangepast door Fiber
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor deze oplossing.

Momenteel kan ik enkel een opstartdiskette krijgen van Windows XP Professional, waar ik administrator ben op de J:. Het probleem situeert zich bij Windows Home Edition op de C:. Van de Home Edition kreeg ik nooit een opstartdiskette, het was vooraf geïnstalleerd.

Dus probeer ik met deze van XP Professional, die iemand me kan bezorgen. Omdat ik voorlopig nog verder kan op de J: en veel werk heb, de diskette er nog niet is, zal dat nog even duren.

Mocht het volgens u niet lukken op deze manier, laat u met dit dan nog even weten? Als dat zo is, waar vind ik dan een Windows XP Home Edition opstartdiskette?

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd een cd met de Windows XP herstelconsole maken met dit ISO bestand.

Bestand downloaden op een werkende pc en dan met de optie image naar cd op cd branden.

De pc opstarten vanaf deze cd en de instructies volgen om naar de herstelconsole (repair console) te gaan.

Vanaf dan kan je verder de procedure volgen vanaf Deel 1 puntje 3 in de handleiding uit mijn vorig bericht.

Jij hebt 2 windows versies (Home en Pro) en waarschijnlijk zal de Home op 1 staan en de Pro op 2.

Kies dus de juiste versie en volg verder de instructies.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.