Ga naar inhoud

Meerdere emailadressen


Panda007

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op mijn pc op kantoor Microsoft Outlook staan waarop ik mijn e-mails van het werk bekijk.

Ik ben ook zelfstandige in bijberoep en heb hiervoor een e-mailaccount bij Vistaprint.

Nu heb ik in Outlook een extra account aangemaakt om mijn mails van Vistaprint daar ook te kunnen bekijken en versturen. Nadat ik dit had ingesteld, begon Outlook alle mails die in het Postvak in van Vistaprint stonden te laden en werden zij gewoon tussen mijn andere mails gezet. Er is dus geen opsplitsing van de twee emailadressen.

Wanneer ik nu gewoon langs internet naar mijn Vistaprint-account ga, zijn alle mails daar uit de postvak in verdwenen! Weet er iemand hoe ik dit kan terugdraaien. Hoe ik deze mails dus terug in mijn Vistaprint krijg?

Kan er iemand me dan raad geven hoe ik het beste mijn accounts instel en beheer?

Ik heb dus twee zakelijke e-mailadressen, één van het werk en één van mezelf en ook heb ik een hotmail-account voor mijn private mails.

Ik zou deze graag alle drie in mijn outlook kunnen openen en versturen. Maar wel zodat ik ook nog via internet, wanneer ik niet op kantoor ben, al mijn mails (ook degenen die via outlook geopend en verstuurd zijn) kan openen. En opgesplits per e-mailadres.

Ik heb een Android smartphone en hier wil ik ook graag al mijn mails op kunnen openen.

Momenteel heb ik mijn zakelijke mails ingesteld op de standaard-emailapplicatie die op de smartphone stond.

Dit werkt goed, alleen kan ik enkel de verzonden emails zien die met mijn smartphone zijn verzonden en niet die ik via de pc heb verzonden. Kan dit anders?

De hotmail gebruik ik gewoon via de hotmail (outloo)-applicatie in dit werkt goed.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik in Outlook een extra account aangemaakt om mijn mails van Vistaprint daar ook te kunnen bekijken en versturen. Nadat ik dit had ingesteld, begon Outlook alle mails die in het Postvak in van Vistaprint stonden te laden en werden zij gewoon tussen mijn andere mails gezet. Er is dus geen opsplitsing van de twee emailadressen.

Gaat bij alle twee de adressen om een Vistaprint account?

Wanneer ik nu gewoon langs internet naar mijn Vistaprint-account ga, zijn alle mails daar uit de postvak in verdwenen! Weet er iemand hoe ik dit kan terugdraaien. Hoe ik deze mails dus terug in mijn Vistaprint krijg?

Om je mails ook via webmail te kunnen blijven lezen moet je in Outlook een instelling aanpassen.

Je hebt niet vermeld welke versie je hebt van Outlook maar zal wel ongeveer het zelfde zijn.

Ga in Outlook naar accountinstellingen.

Dan selecteer je in het volgende venster op het account, klik op wijzigen...

In het volgende venster klik je op meer instellingen.

In het volgende venster klik je op het tabblad geavanceerd.

Zet een vinkje bij een kopie van de berichten op de server achterlaten.

Klik op OK.

Als bovenstaande in orde is gaan we verder met je andere vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet allembei Vistaprint accounts. Ik weet niet wat die van het werk juist is, maar ik ben er zeker van dat het geen Vistaprint is. De server van uitgaande berichten is trouwens relay.skynet.be.

Die instelling om berichten op de server te bewaren heb ik juist aangepast.

Ik heb een testmailtje gestuurd vanuit mijn hotmail account, het geopend in mijn outlook en nadien stond het inderdaad nog in Vistaprint. Dus hiervoor al bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbaasd me wel dat een Vistaprintaccount (me totaal niet bekend) en een Skynet account in één en de zelfde map terecht komen.

Indien je twee accounts aanmaakt in Outlook heb je ook telkens een apart postvak-In of niet?

Wat betreft je Hotmail- account ( is dat nu soms ook een Outlook.com???), via deze link lees je hoe je dat instelt in Outlook (2003-2007). Voor versie 2010 neem je deze link.

Vanaf alles op je PC in orde is gaan we proberen je smartphone in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag Clarkie,

Ondertussen is het me gelukt om de vistaprint en skynet-accounts in een aparte postvak-in te laten komen.

Dit was heel simpel: Als je bij Accountinstellingen op de desbetreffende account klikt, staat onderaan op welke locatie de nieuwe e-mailberichten worden bezorgt. Ik heb dan onder de map 'postvak-in' afzonderlijke submappen gemaakt en deze geselecteerd.

Voor verzonden berichten heb ik geen opsplitsing. Dit komt allemaal in dezelfde map terecht.

En ook kan ik het verzonden bericht enkel raadplegen van waar ik het bericht heb verstuurd, dus in outlook, op mijn smartphone of op de site van vistaprint. Dit is wel lastig.

Voor Hotmail heb ik die Outlook-connector geïnstalleerd via de link die je hebt opgegeven. Dit werkt zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor verzonden berichten heb ik geen opsplitsing. Dit komt allemaal in dezelfde map terecht.

En ook kan ik het verzonden bericht enkel raadplegen van waar ik het bericht heb verstuurd, dus in outlook, op mijn smartphone of op de site van vistaprint. Dit is wel lastig.

Dit probleem heb ik nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was heel simpel: Als je bij Accountinstellingen op de desbetreffende account klikt, staat onderaan op welke locatie de nieuwe e-mailberichten worden bezorgt. Ik heb dan onder de map 'postvak-in' afzonderlijke submappen gemaakt en deze geselecteerd.

Simpel noem ik dit niet echt, maar verwarrend. Ik zou het helemaal anders doen, maar dit is nu ieder zijn keuze van werkwijze.

Voor het werk zou ik Outlook gebruiken, en voor vistaprint zou ik een ander e-mail programma gebruiken, zoals Thunderbird bijvoorbeeld.

Op deze wijze hou je jouw e-mail accounts en e-mail berichten van elkaar gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel noem ik dit niet echt, maar verwarrend.

Voor het werk zou ik Outlook gebruiken, en voor vistaprint zou ik een ander e-mail programma gebruiken, zoals Thunderbird bijvoorbeeld.

Op deze wijze hou je jouw e-mail accounts en e-mail berichten van elkaar gescheiden.

Dat is ook niet bepaald handig vind ik dan persoonlijk.

In Outlook of welk e-mailprogramma dan ook kan je zonder problemen verschillende accounts activeren.

Ben zelf Outlook gebruiker en heb er meerdere accounts zowel van Telenet, Gmail,....,... en dat werkt zonder problemen en ieder account heeft automatisch zijn eigen mappen en zijn dus van elkaar gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.