Ga naar inhoud

backup maken van geselecteerde programma's ?


nbalivenba

Aanbevolen berichten

Ik zou graag de computer van mijn vriendin eens volledig formateren.

Maar zij heeft nogal veel programma's die ze zowiso nog op haar pc wil.

En na het formateren elk programma apart installeren zie ik niet zitten.

Is er geen backup software waar je kan aanduiden welke programmas (bv microsoft office , photoshop , skype, enz enz.. ) je wil backuppen en dan computer formateren en deze nadien terug zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want na installeren van Windows moet je de programma opnieuw installeren.

De reden ervan is dat programma register bijwerkt en dan kan niet als je een backup van maakt.

Daarom moet je formateren als laatste redmiddel houden.

Meestal is formateren niet eens nodig.

Zelf werk ik jaren met de zelfde Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want na installeren van Windows moet je de programma opnieuw installeren.

De reden ervan is dat programma register bijwerkt en dan kan niet als je een backup van maakt.

Daarom moet je formateren als laatste redmiddel houden.

Meestal is formateren niet eens nodig.

Zelf werk ik jaren met de zelfde Windows.

maar mijn vriendin heeft enorm veel onnodige programmas en documenten. Zij is net af gestudeert dus alle documenten van school mogen nu weg. En heel veel programma's ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt enkele mogelijkheden, maar wat werk zal je altijd hebben.

Ofwel verwijder je alle overbodige programma's en documenten zelf en voer je dus geen format uit.

Of je voert een volledige herinstallatie uit van Windows, maar je zal dan wel de software (programma's) ook terug moeten installeren.

Ook dien je op voorhand een back-up te maken van persoonlijke bestanden die je wil behouden.

Indien het om een laptop of merk-pc gaat kan je die terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus zoals de dag van aankoop.

Indien er recovery schijfjes aangemaakt zijn of er een recovery- partitie aanwezig is op de PC.

Achteraf geïnstalleerde software dien je terug te installeren.

Ook dien je een back-up te maken van persoonlijke bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt enkele mogelijkheden, maar wat werk zal je altijd hebben.

Ofwel verwijder je alle overbodige programma's en documenten zelf en voer je dus geen format uit.

Of je voert een volledige herinstallatie uit van Windows, maar je zal dan wel de software (programma's) ook terug moeten installeren.

Ook dien je op voorhand een back-up te maken van persoonlijke bestanden die je wil behouden.

Indien het om een laptop of merk-pc gaat kan je die terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus zoals de dag van aankoop.

Indien er recovery schijfjes aangemaakt zijn of er een recovery- partitie aanwezig is op de PC.

Achteraf geïnstalleerde software dien je terug te installeren.

Ook dien je een back-up te maken van persoonlijke bestanden.

Ok ik zal dan gewoon doen wat ik in gedachten had. Alle documenten opslaan , lijstje maken van programma's die ik wil behouden . Backup maken van de huidige drivers en dan volledige Format doen van de schijf en terug opnieuw installeren. :)

Kan een van jullie beiden ook eens kijken naar mijn andere topic als je even tijd hebt ?

http://www.pc-helpforum.be/f66/ict-opleiding-wat-houd-dat-weet-62104/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag nbalivenba,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.