Ga naar inhoud

CPU en physical memory hoog


WouterG

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer What's Running.

Open het taakbeheer.

Klik op Beeld, kies dan voor kolommen selecteren (Select colomns) en zet een vinkje bij process-id.

Klik OK.

Wacht op een piekmoment, kijk dan naar het taakbeheer en maak een afbeelding.

De normale processen zoals system idle process en de processen van de openstaande programma's mag je negeren.

Noteer dan het process-id van het process dat dan het meeste cpu verbruikt

Start What's Running

Klik op het proces met het process-id dat je in het taakbeheer hebt genoteerd.

In het rechterkader (process information) zie je nu de informatie over het bewuste process.

Klik op het + teken bij services.

Maak nu een afbeelding van What's running.

Voeg beide afbeeldingen (taakbeheer en What's running) toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sorry voor het late antwoord, maar ik was op vakantie. Ik heb op een piekmoment een screenshot gemaakt van mijn taakbeheer de processen met hoge CPU opgezocht met what's running. Hierbij waren vooral de processen met nummers 952, 1704, 2468 en 2524 opvallend, de andere processen had ik zo openstaan. Bij what's running stond echter niet bij elk proces een + teken bij services (misschien omdat het piekmoment al voorbij was?). Alleszins de printscreens van alle processen en het taakbeheer zitten in bijlagen.

post-44298-1417705505,5995_thumb.jpg

post-44298-1417705505,456_thumb.jpg

post-44298-1417705505,4901_thumb.jpg

post-44298-1417705505,5284_thumb.jpg

post-44298-1417705505,5643_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

PID 952 (svchost.exe) is een normaal windows process en zorgt o.a. voor de netwerkverbindingen en de aansturing van muis en toetsenbord.

PID 1704 (audiodg.exe) is een onderdeel van de geluidsdriver.

PID 2468 (ccsvchst.exe) hoort bij de Symantec virusbescherming.

In het taakbeheer staan deze processen wel met een cpu van 20% maar op de afbeelding van what's running staan ze op 0.

Dit betekent dat deze processen normaal functioneren en niet ergens blijven hangen.

Ik zie in het taakbeheer dat je ook farcry2 hebt open staan.

Dit kan de oorzaak zijn dat bovenstaande processen even in actie schieten en samen de cpu hoger gaan belasten maar dat is normaal van korte duur zoals de afbeeldingen van what's running al aantonen.

PID 2524 (dwm.exe) is het proces dat zorgt voor het beheer van de bureaubladvensters.

Dit proces geeft echter een cpu belasting van slechts 5% wat ook niet abnormaal is.

Ik zie voor deze processen geen onregelmatigheden of reden tot ongerustheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is toch niet normaal dat ik ook zo'n piekmomenten krijg als ik niets anders heb openstaan dan google chrome (zelfs sites zonder filmpjes of dergelijke) of lichte programma's? vroeger was dit helemaal niet en het zijn toch overdreven piekmomenten voor wat er draait, niet? (CPU 100% bij gewone sites zoals google of zelfs deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.