Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi,

mijn pc vraagt om een primary HDD pw. I wou een user pw instellen via bios, maar bedacht me. Bij het opstarten kreeg ik de vraag om toch een pw te enteren. Het pw dat ik dacht gedelete te hebben aanvaard het niet. Ik begrijp er niks van. Kan je helpen? Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je nog het volgende proberen.

Open de pc en verwijder het batterijtje van het moederbord.

Wacht 5 minuten en plaats dan het batterijtje terug.

Probeer dan op te starten.

of de jumper aan de bios effe te hersteken (zo kortsluit je de bios en herstel je alles net zoals hier boven maar je moet geen 5 min wachen).

Ik kon geen model/nummer van her moederbord vinden, om zo de resetjumper voor de BIOS te localiseren. Waar je naar moet zoeken is iets als Clear CMOS.

Als je die gevonden hebt, haal je de stroom eraf, wacht tot het ledje van het geheugen op het moederbord gedoofd is & verzet je de jumper naar de positie ernaast (bij 3 pins) of haal je het los (2 pins).

Wacht minstens 30 Seconden.

Dit protocol moet je trouwens ook volgen met het kortsluiten van de polen in de BIOS-batterijhouder als er geen resetjumper is.

Vergeet niet de jumper op de juiste plaats weet te steken .

OF

1. Haal de netstroom van je notebook

2. haal de accu uit je notebook

3. Schroef je notebook open aan de onderkant.

4. Er zou ergens een BIOS batterijtje op/aan het moederbord moeten zitten.

5. Verwijder deze.

6. Druk nu op de aan knop van je notebook. (Dit zorgt er voor dat je notebook wordt ontladen.)

7. Laat je notebook 15/30 minuten staan zonder stroom/accu/batterij.

8. doe nu de BIOS batterij terug.

9. schroef je notebook weer dicht.

10. doe de accu weer terug erin.

11. zet hem eventueel weer op netstroom.

Dit zou de BIOS moeten resetten op hardware level.

Voorbeeld BIOS batterij:

http://imagehost.vendio.com/a/35015362/aview/188132618_tp.jpg

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000187p0001579bla090005/T/340x340/C/FFFFFF/url/bios-batterij-cr2032.jpg

- - - Updated - - -

hoe ziet er een jumper en biosbatterij eruit?

images?q=tbn:ANd9GcSi5jG79gKvPUupqMpFYk_ytqFyeE9sDRy8QzBsMePVQK8FftnFqg

url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=bZXAO8b54UKLFM&tbnid=0JdEG32s1Zo9uM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.justanswer.com%2Fcomputer%2F5gylg-hello-again-bought-friends-dell-dimension-2400-computer.html&ei=oS7cUf-yH8el0AXd-YDgBg&bvm=bv.48705608,d.d2k&psig=AFQjCNG9NcSc3-BTyksi2M5B3mp5Eu3e0A&ust=1373470753882905

- - - Updated - - -

2011-08-27_150402_2400_cmos_battery.png

Dit zijn Vb naar wat je moet zoeken.

aangepast door qbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor de late reactie (verlof).

Het is een Toshiba Satellite A210 uit 2007. Ik denk dat ik hem ga binnendoen bij de klantendienst wwar ik hem gekocht heb (Fnac). Het lijkt me toch een jobje voor een profesionneel. Dat opendoen zie ik echt niet zitten. Toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.