Ga naar inhoud

Rekenen met negatieve getallen in een tabel van Word 2010


aromijn99

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik maak gebruik van tabellen in Word 2010 voor facturen. Daar heb ik formules ingezet om te rekenen. Je hebt een kolom aantal, bedrag, exclusief bedrag, btw, inclusief bedrag. Alleen heb ik problemen met negatieve getallen:

hoe geef je aan dat je bijvoorbeeld een aantal hebt van -4. Dan moet deze met het bedrag worden vermenigvuldigd, de btw uitrekenen en daarna bij optellen. De inclusief bedragen worden uiteindelijk allemaal opgeteld met andere positieve getallen.

Met allemaal positieve getallen gaat het prima, maar niet met negatieve getallen.:hmmmm:

Zet ik het streepje ervoor (bijvoorbeeld -4) dan vermenigvuldigt hij het wel met het bedrag maar zet dan het exclusieve bedrag tussen haakjes. Maar verder wordt er niets meer doorberekend (btw, totalen). Zet ik het streepje er na (bijvoorbeeld 4-) dan wordt het aantal genegeerd en wordt er gerekend met 1.

post-12295-1417705497,5474_thumb.jpg

Ik weet dat je ook een exceltabel in Word kan zetten en ja, dat rekent een stuk makkelijker. Maar bij mij zie je dan verschil in lettertype. Ook al heb ik hetzelfde lettertype en grootte: je ziet verschil. Of is dit ook te omzeilen?

Alvast bedankt!:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

aromijn,

Probeer het eens met

=ABS(B2*C2)

Met ABS kun je met negatieve getallen positief rekenen.

Wat mij overigens wel wat vreemd voorkomt, is dat je een factuur maakt met negatieve aantallen.

Als het gaat om een terug betaling, maak dan een credit nota.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je maar diit lukt ook niet. =ABS(b2*c2)

Hoe geef je het negatieve aantal in? -4 4- ?

Het gaat niet om een creditnota maar om bijvoorbeeld een korting. Of in één factuur diverse artikelen maar ook een borg terug.

Ik heb ook POS.NEG geprobeerd maar werkt bij mij ook niet.

Is het gelukt om mijn document te downloaden?

Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.