Ga naar inhoud

Rekenen met negatieve getallen in een tabel van Word 2010


aromijn99

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor het meedenken.

Ik ben nu al een stuk verder. Maar nog steeds niet helemaal. Ik heb in het andere forum hulp gekregen, maar daar stonden in het voorbeeld negatieve getallen met een - en soms tussen haakjes. Dat vind ik niet zo mooi. Toen ik echter dit wijzigde, kreeg je de poppen weer aan het dansen. Tot en met kolom D gaat alles goed. Zelfs als ik de - achter het bedrag wil hebben. Met de aantallen gaat dit niet goed, ook niet als ik getalnotatie gebruik. Want daar zit het hem in. Ook al gebruik ik getalnotaties: er kan niet verder met een negatief resultaat verder gerekend worden. Dus kolom D komt uit op negatief. Prima, ziet er goed uit. Maar probeer daar maar weer eens mee te rekenen. Snapt Word niet. In de bijlage zie je hoe ik het heb 'opgelost', dan wel omzeild. Eigenlijk alleen rekenen met de vaste gegevens van kolom B en kolom C. En niet met de resultaten uit de andere kolommen. Wie het anders kan mag het zeggen.

Of mij zeggen waarom een exceltabel er geprint anders uitziet dan een wordtabel met getallen....confused2.gif

Alvast bedankt!

[ATTACH]27967[/ATTACH]

factuurvoorbeeld blijven proberen.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na aanleiding van de reactie van het andere forum schreef ik het volgende:

....bedragen als resultaat in een getalnotatie met een -teken erachter of met getalnotatie met haakjes worden genegeerd als er mee verder gerekend wordt.

....Dat resulteerde in mijn tweede bijlage, die wel erg omslachtig is.

Of ik moet genoegen nemen met een -teken vóór het bedrag ipv erachter. Dan kun je wel met de resultaten rekenen.

Daarbij mag na het -teken wel een € gezet worden in de notatie maar dat hoeft niet. Ze komen dan niet mooi onder elkaar te staan.

Wat je dan niet moet doen (en dat deed ik eerst wel :confused:) is een euro teken ervóór plaatsen en dan een tab en dan de formule met getalnotatie. Want ook dan wordt het bedrag genegeerd wil je er mee rekenen.

Dit kun je weer oplossen door een extra kolom zonder rechterlijn tussen te voegen waar het euroteken in staat.

Oké ik vind het nog steeds niet helemaal netjes dat de -tekens niet onder elkaar staan maar voor de bedragen, maar kennelijk kun je niet alles hebben :dong:

Hierbij mijn laatste poging: [ATTACH]27968[/ATTACH]

Heel erg bedankt voor het meedenken nogmaals.

Groeten, Astrid

PS ik zet hem nog niet als opgelost zodat hierop nog een reactie kan komen. En wie weet dat er nog een reactie komt waarom exceltabellen in word er anders uit zien...

factuurvoorbeeld negatieve bedragen.docx

aangepast door aromijn99
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.