Ga naar inhoud

USB stick helemaal opschonen


dspark

Aanbevolen berichten

Download MBRWizard

In het archief wat je hier kunt downloaden staan de 32- en 64-bit variant van MBRWizard.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Ga naar Start--Alle programma's--Bureau accessoires en open Opdrachtprompt.

Ga naar de locatie waar MBRWizard uitgepakt is.

Type nu het commando mbrwiz /list om een overzicht te krijgen van alle disks die aanwezig zijn in uw systeem.

Het gaat met name om de disk-nummers, die staan links bovenin.

Als u het nummer heeft gevonden van de USB flash disk, bijvoorbeeld nummer 1, type dan het commando mbrwiz /wipe=MBR /disk=1

Indien uw flash disk een ander nummer dan 1 heeft, dan vult u uiteraard dat nummer in.

Let op dat u goed oplet dat u het disknummer van de flash disk gebruikt. Een gewiste MBR van de harde schijf zorgt er voor dat u niet meer kunt opstarten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die versie op softpedia doet malwarebytes antimalware afgaan vanwege een trojan

2013/08/16 14:03:54 +0200 DANNY-HP Danny DETECTION C:\Users\Danny\Desktop\MBRWiz.exe Trojan.FormatC QUARANTINE

op de site van mbr zelf vind ik enkel een betaalde versie.

ik heb ook al elders gezocht maar dan zijn het zo van die sites die ongemerkt je browser startpagina en zoekmachine kapen. Heb je een veilige link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de dll gedaan, maar als ik de Opdrachtprompt open weet ik niet hoe ik naar de locatie moet gaan waar MBRWizard uitgepakt is.(desktop)

mbrwiz /list intikken kent de pc niet.

op mbrwiz.exe klikken levert een halve seconde een venstertje in zwartwit op dat lijkt op dat van de opdrachtprompt maar dan gebeurt er niks meer. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open je Commandprompt als administrator (via rechter muisklik).

typ cd.. en klik op enter.

typ cd.. en klik op enter.

typ cd users en klik op enter.

typ cd "jouw gebruikersnaam" en klik op enter.

typ cd desktop en klik op enter.

typ mbrwiz /list en klik op enter.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.