Ga naar inhoud

computer valt uit


comp

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

mijn computer blokkeert constant en dan echt freeze zoals dat je niets meer kan bewegen zelfs niet de muis...

dan herstart ik hem en is dat opnieuw...

soms zegt hij ook dat er een windows hardware probleem is en start hij opnieuw op...

nu heb ik hem eens teruggezet naar fabrieksinstellingen maar toen hij dat aan het doen was gebeurde het weer

en nu kan mijn pc niet meer opstarten en zegt da ik een disc nodig heb maar die vind ik nie meer...

is er nog hoop voor m'n pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag comp,

:welkom:

Er zullen meerdere mogelijkheden zijn omtrent het probleem maar laten we eens beginnen met een controle van de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

wat is de BIOS?

Bedoel je dat je bovenstaande wil/ moet uitvoeren?

Het kan zijn dat die instelling bij jouw pc al correct staat om op te starten vanaf een cd of dvd.

Dus probeer het even.

Leg de cd/dvd in je cd-rom en herstart de PC.

Op een geven moment zie je op je beeld de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Er wordt dan opgestart vanaf je cd of dvd.

Lukt dat niet dan moet je de cd-rom als first boot instellen in het BIOS menu dat bereik je door je PC te herstarten en dan op een toets te drukken, meestal de del of een bepaalde F- toets.

Welke toets dat het is kan je aflezen bij het opstarten van je PC op het moment dat er een zwart scherm met witte letters passeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.