Ga naar inhoud

Macrium Reflect Error Code 23


djdanvan

Aanbevolen berichten

Hoi djdanvan,

Om het overzichtelijk te houden heb ik je probleem ondergebracht in een nieuwe discussie.

Error code 23 duid vaak op een beschadigde harddisk :hmmmm:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi te horen dat het is opgelost :top:

De problemen in je andere topic zijn mede opgelost hierdoor las ik net.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten

door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom neem je met Macrium Reflect een Back-up?

Ik neem een clone van de disk. Als er iets voorvalt, kan ik direct de clone inpluggen en verder werken. Om de 2 weken neem ik een clone van mijn schijf. Zo kan ik maximaal 2 weken dataverlies hebben.

Neem je echter een back-up, dan moet je nog eerst alles van Windows opnieuw installeren en dan de software waarmee je de back-up gemaakt hebt en tot slot hopen dat alles terug goed verloopt.

Met een clone, kan je direct na het beeindigen van de copy de clone HD opstarten ter controle. Zo ben je zeker van je stuk. Zonder extra werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je echter een back-up, dan moet je nog eerst alles van Windows opnieuw installeren en dan de software waarmee je de back-up gemaakt hebt en tot slot hopen dat alles terug goed verloopt.

Een back-up kan ook een back-up zijn van een volledige partitie of schijf waarop het besturingsysteem staat, een image dus eigenlijk.

Als je die image terug plaatst moet je Windows dus zeker NIET opnieuw installeren.

En met macruim reflect kan dat perfect hoor! Macrium Reflect FREE Edition - Information and download

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie,

Dank u voor wat meer klaarheid tussen een Clone of een backup (image). Ik heb ook Macrium gebruikt en met een goed suc6.

Spijtig dat je geen image kan nemen van een losse hard disk met beschadigede sectoren, met het nog geactiveerde besturingssysteem erop.

Steeds als je dit probeer geeft Macrium een fout bij het lezen van de hard disk.

Of bestaat er toch iets van ???

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.