Ga naar inhoud

Samsung ativ book 9


eques

Aanbevolen berichten

Ik ga volgend jaar burgerlijk ingenieur informatica studeren dus hij is voornamelijk voor school (hij moet dus tamelijk snel zijn voor bepaalde programma's te kunnen draaien, maar het is niet dat ik full time foto - en videobewerking moet doen), maar ik ga ook op kot en heb daar geen tv dus ik zou er wel regelmatig een film of series op bekijken. Wel zou ik het liefst een ultrabook hebben wegens zijn dunne formaat en laag gewicht. Eventuele suggesties? Prijs wel max 1300 euro.

Om terug te komen op Stegisoft zijn bericht: Geheugen is idd niet veel, maar met 4 gb hebben de meeste mensen al meer dan voldoende (en je kan nog uitbreiden tot 8 gb) en een afzonderlijke videokaart in een ultrabook lijkt me sterk wegens de toch te beperkte plaats.

aangepast door eques
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief is deze Asus Zenbook Touch: dezelfde specificaties als de Ativ Book 9 van Samsung, maar dan wel met een uitgerust multi-touch aanraakscherm. Vooral in combinatie met Windows 8 werkt dat erg prettig. Een upgrade naar 8GB is inderdaad wel aangeraden.

De i5 processor is zeker snel genoeg voor algemene en zelfs intensievere taken, maar voor het 'zware' photoshop/videobewerking werk is een i7 beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De asus ziet er ook wel degelijk uit, maar hij heeft slechts een 13,3 inch scherm en ik zou liefst iets groter hebben. En zware foto en videobewerking is toch niet echt vereist voor mijn studie of hobby dus dat zit wel goed voor de processor. En touchscreen hoeft voor mij niet echt want bij de voorgestelde samsung kan je doormiddel van 4 vingers op het muispad direct naar het bureaublad overgaan wat me toch al even makkelijk lijkt dan telkens met die touchscreen te moeten werken. Ook kost hij 50 euro meer en met dat geld kan ik al 4 gb extra geheugen kopen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.