Ga naar inhoud

Berekenen gemiddelde - Welke kei lost dit op?


Supertramp

Aanbevolen berichten

[ATTACH]27949[/ATTACH]

kijk eens in deze database. Ik heb een query toegevoegd, gebaseerd op je tabel en de query om het gemiddelde te berekenen (laat het gemiddelde wel automatisch berekenen door access, geen formules). Op die query heb ik dan je formulier gebaseerd zodanig dat je quotering rechts boven een veld is dat automatisch wordt geupdated al naargelang je updates aan de quoteringen. Volgens mij is dit de gemakkelijkste manier.

Nu, ik heb geen idee of je dit formulier enkel wil gebruiken voor opzoekingen of dat je in dit formulier ook data entry wil doen. Deze oplossing is enkel goed als je geen data entry nodig hebt.

Indien je data entry wil doen in dit formulier, moet ik je een andere oplossing aan de hand doen, waarschijnlijk met een update query die je hoofdtabel up-to-date brengt elke keer je het cd-formulier opent.

CompdiscTestMet Querie.accdb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hartelijk bedankt aan allen voor jullie hulp. Boeckie en plx, jullie losten het op een wat andere manier op maar het resultaat is hetzelfde. Data invoegen doe ik inderdaad in het formulier en het zou dan eerlijk gezegd wel leuker zijn moest het resulterende getal zich meteen aanpassen tijdens het invoegen van de quoteringen, maar ik ben hier ook al enorm tevreden mee. Als ik het formulier sluit en weer open wordt het aangepast, dus geen echt probleem. Het wordt dan misschien ook te ingewikkeld om te maken?

Boeckie, bij jou kan ik in het CD-formulier echter niet meer rechtstreeks naar de volgende/vorige cd's springen via PageDown/PageUp. Er moet daar iets gewijzigd zijn.

Voor zover ik er iets van ken denk ik dat plx de eenvoudigste oplossing heeft bedacht. Er is ook geen extra tabellink of hoe het ook mag heten. Je hebt de query CD_Som_TR-Lenght genoemd. Ik vond dit eerst wat verwarrend maar veronderstel dat dit gewoon een foutje is en eerder CD_Som_TR-Judgement moet heten?

Nu dit nog overbrengen naar mijn originele database. :-)

Nogmaals heel erg bedankt. Ik dacht dat dit nooit goed zou komen. Wel dus!

En, moest het mogelijk zijn en niet te ingewikkeld om het getal tijdens data entry onmiddelijk te laten aanpassen, altijd welkom, natuurlijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk ben heb ik geen idee waarom het in rapport wél en in formulier niet werkt, maar acces heeft meer van die onlogica in zich.

Ik ben bang dat ik er, nog eens mee gestoeid te hebben ook niet verder mee kom helaas. Ik hoop dat er hier op dit forum iemand is die je wel verder kan helpen succes met je project :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de moeite maar tot mijn spijt begrijp ik er niets van. Dit gaat duidelijk buiten mijn Access-terrein. :-) Er gebeurt helemaal niets als ik in je bijlage in het formulier CD's een judgement wijzig. De totaaquotering blijft gewoon onveranderd. Ik voeg de gegevens altijd in in het Formulier CD's terwijl ik zie dat je "Na bijwerken [Gebeurtenisprocedure]" in de Cd-trackssubform zet. Kan natuurlijk wel kloppen, ik heb geen benul.

In elk geval zie ik niets gebeuren. Is het misschien de bedoeling dat ik zelf iets toevoeg in de plaats van [Gebeurtenisprocedure]? Of moet er een Macro worden gemaakt, of zo?

Je schrijft 'Eén simpel zinnetje dus'. Ik vermoed dat moet worden ingevuld in het vak bij "Na bijwerken". Maar wat is dat simpel zinnetje dan?

Eigenlijk weet ik niet waar je precies heen wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er nu van één CD alle judgments op 0 zou zetten, dan zie je toch dat het totaal bij elke wijziging afneemt?

Wat er gebeurt, gebeurt op CD-TRACKSSUBFORM . Als je dat formulier even opent in ontwerpweergave en je selecteert het veld Judgement dan zie je in het eigenschappenvenster op het tabblad gebeurtenissen bij de gebeurtenis Na Bijwerken het woordje [Gebeurtenisprocedure] staan? Als je op die regel klikt, zie je op het einde 3 puntjes staan.

Als je er op klikt, kom je in het code-venster staan en staat je cursor te pinken in de volgende gebeurtenis:

Private Sub Judgement_AfterUpdate()
    Forms![CD's].Form.Requery
End Sub

Door deze zin wordt het gemiddelde op het hoofdformulier her berekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-28907-1417705538,59_thumb.jpgIk dacht dat je misschien met een gebeurtenis een Macro bedoelde. Ook omdat er in de Macrolijst 'actie'-keuzelijst 'QueryOpnieuwUitvoeren' kan gekozen worden en dit de vertaling kan zijn van 'Requery'.

In elk geval werkt het niet. Ofwel zitten we op de verkeerde golflengte. Misschien brengt mijn bijlage helderheid. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.