Ga naar inhoud

Berekenen gemiddelde - Welke kei lost dit op?


Supertramp

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog wat opzoekwerk gedaan. :-) De reden waarom het bij mij niet werkte is inderdaad omdat ik het bestand niet in de voor Access aangeduide veilige map had gezet. Het werkt nu dus wel, maar... telkens ik nu een quotering ingeef of wijzig in de Trackssubform in het CD-formulier, wordt het verwerkt en springt bijgevolg mijn cursor telkens terug naar het veld 'Performer', het eerste veld van de CD zelf. Heel onhandig om gegevens in te voegen, dus.

Ik heb ondertussen niet stilgezeten. :-) Het probleem van het niet kunnen bijvoegen van een record in het CD-formulier loste ik op door een apart formulier te maken voor de quotering alleen, met als bron jouw query. Dit formulier komt dan in een subform in mijn CD-formulier te staan. Zodoende blijft de rest de tabellen CD's en CD-tracks als bron behouden en kan ik terug gegevens invoegen in het CD-formulier. Tot mijn verbazing moet ik met dit systeem het formulier niet sluiten en terug openen om de CD-quotering te laten aanpassen, enkel eens naar de volgende of vorige record gaan en terug en het staat er. Toch al een dikke verbetering. :-) Om de cursor niet meer telkens te laten verspringen heb ik dus ook die [Gebeurtenisprocedure] verwijdert en het werkt nu zoals zonet beschreven. Ik gebruik dus nog steeds je query maar op een andere manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-28907-1417705539,5167_thumb.jpg

Nog wat vergeten. Nu de gebeurtenisprocedure werkte kreeg ik telkens de melding in bijlage ivm het ontbreken van het bestand utility.mda.

Na het wegklikken ervan werd het cijfer aangepast. Is dit misschien omdat ik met MS Office Pro 2007 werk en jij met 2010?

In elk geval nogmaals bedankt aan iedereen voor de assistentie!

- - - Updated - - -

In de code staat:

Private Sub Form_AfterUpdate()

Forms![CD's].Form.Requery

End Sub

Private Sub Judgement_AfterUpdate()

Forms![CD's].Form.Requery

End Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen id waar die utility.mda vandaan komt. Ik kreeg die ook als ik jouw database opende.

Bij het opgoogelen van de fout blijkt het idd voor te komen als databasen van een vorige versie opent. Voor mij was het de eerste keer dat ik deze melding kreeg en ik open geregeld nog 2003 databasen

Ik gebruik office 2013.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.