Ga naar inhoud

knop formulier openen where parent is open form ?


j.snijder

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, na lange tijd ben ik er weer en wederom begonnen met de KOI database die uiteindelijk voor iedereen beschikbaar zal komen als hij gereed is:)

Ik heb hulp nodig bij het volgende:

In de database vijvergegevens heb ik nu meerdere tabbladen (veel hulp gehad van steffie of is het nu stef :)) waaronder een tab KOI-Gegevens met bijbehorende tabel.

Ik wil nu graag op de tab KOI-Gegevens met een knop een formulier openen genaamd "gezondheid formulier openen" die gekoppeld moet zijn aan het openstaande recordID zodat van de juiste KOI de ziekten kunnen worden bewerkt.

Op hetzelfde formulier wil ik ook de groeivorderingen kunnen monitoren en dus ook een knop "groei formulier openen" ook hier van het geopende recordID zodat de groei kan worden bijgehouden.

Wie wil mij hierbij helpen.

Ik moet er bij zeggen dat ik zeer weinig ervaring heb en graag meer wil leren echter steeds door ziekte lange tijd afwezig ben helaas, hierdoor heeft het inmiddels alweer een jaar geduurd alleer ik weer verder kan met mijn idee van een allesomvattende KOI database voor de echte KOI hobbyist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Natuurlijk wil ik helpen. Zet eens online wat je al hebt? Je mag gerust de meeste records verwijderen als je die (nog) niet graag laat zien.

Selecteer je database in verkenner, druk CTRL+C en CTRL+V , maak de tabellen leeg op één of twee records na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor uw reactie, let wel de dB is nog lang niet klaar maar met deze laatste versie bent u helemaal up-to-date.

WerKopie 08-09-2013.accdb downloaden

Ik heb in het verleden veel hulp gehad van Stef en wil hem natuurlijk niet voorbij gaan zonder ook te melden dat Stef al heel wat credit verdient in deze.

Mocht Stef alsnog weer willen helpen en meedenken hoop ik dat dat voor u geen bezwaar is en er gezamenlijk aan de oplossing gedacht mag en kan worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nu graag op de tab KOI-Gegevens met een knop een formulier openen genaamd "gezondheid formulier openen" die gekoppeld moet zijn aan het openstaande recordID zodat van de juiste KOI de ziekten kunnen worden bewerkt.

Op hetzelfde formulier wil ik ook de groeivorderingen kunnen monitoren en dus ook een knop "groei formulier openen" ook hier van het geopende recordID zodat de groei kan worden bijgehouden.

Dat is al een uit de kluiten gewassen project. Naar mijn bescheiden mening werkt die "groei formulier openen" al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het openen van de form werkt maar dan wel alle forms, kijk maar eens als je een nieuwe entry wilt maken, dan wordt het niet automatisch gekoppeld aan het huidige ID "Koigegevens" en dat is wat ik moet bereiken, als dat werkt in zeg maar groei dan is het overnemen van de code in gezondheid en elke volgende knop een kleinigheid.

Dus kort gezegd moet er altijd een koppeling zijn met het huidig geopende Koi formulier, snapt u het nog ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meneer Stef, alles goed met u ?

Uiteraard moet het via Vijvergegevens, dat heeft u destijds super voor elkaar gebokst, waarvoor nogmaals mijn grote dank :)

Het lijkt alsof de juiste wordt geopend, probeert u maar eens een nieuw gezondheidsrecord aan te maken, ziet u dan ook dat de KoigegevensId niet automatisch word ingevuld ? de GezondheidId wél.

De eerste records die u ziet, die wel een KoiGegevensId hebben die heb ik handmatig in moeten voeren om te kijken of het dan wel werkte, het zal dus liggen in een denkfout van mijn kant maar iik geraak er maar niet uit.

- - - Updated - - -

Hallo meneer Stef, alles goed met u ?

Uiteraard moet het via Vijvergegevens, dat heeft u destijds super voor elkaar gebokst, waarvoor nogmaals mijn grote dank :)

Het lijkt alsof de juiste wordt geopend, probeert u maar eens een nieuw gezondheidsrecord aan te maken, ziet u dan ook dat de KoigegevensId niet automatisch word ingevuld ? de GezondheidId wél.

De eerste records die u ziet, die wel een KoiGegevensId hebben die heb ik handmatig in moeten voeren om te kijken of het dan wel werkte, het zal dus liggen in een denkfout van mijn kant maar iik geraak er maar niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen meneer Stef :)

Er bestaan al een paar records in de KOIgegevens en zelfs als ik een nieuwe KOIrecord toevoeg en dan naar de gezondheids formulier ga, dan gaat het ID niet automatisch mee of gelinkt worden.

Bij de bestaande KOI (en elke nieuwe ook) moeten er meer dan 1 gezondheids record gemaakt kunnen worden om zo het ziekte verloop van de vis te kunnen volgen.

Ik hoop dat u mij begrijpt.

Ik dacht zelf aan Vijvergegevens!Koigegevens!Gezonheid! WHERE ID = KoigegevensID maar ik kom er geen steek verder mee en raak behoorlijk gefrustreerd, zo een mooi project dat strand op mijn onkunde en voor zoveel mensen een uitkomst zou zijn :(

Elke keer stuit ik op dit soort "onvolkomendheden" (acces te dom ? of ik te dom) en sta dan weken stil, het groeit me een beetje boven het hoofd :) maar opgeven is geen optie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The OpenForm method carries out the OpenForm action in Visual Basic.

expression.OpenForm(FormName, View, FilterName, WhereCondition, DataMode, WindowMode, OpenArgs)

expression Required. An expression that returns one of the objects in the Applies To list.

FormName Required Variant. A string expression that's the valid name of a form in the current database. If you execute Visual Basic code containing the OpenForm method in a library database, Microsoft Access looks for the form with this name first in the library database, then in the current database.

Dit vond ik op de MSDN base maar hoe vertaal ik dit naar mijn situatie ? Ik kan een paar dingen ontdekken waar ik een en ander van snap maar niet alles, wie wil en kan mij verder helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.