Ga naar inhoud

Outlook 2010 - invoegen afbeeldingen


Johanu

Aanbevolen berichten

Als ik afbeeldingen invoeg (embed niet attach) kan de ontvanger deze afbeeldingen niet zien.

Als ik in verzonden items kijk is alles goed. Stuur ik naar mezelf krijg ik een wit vlak met rood kruis en de melding dat het plaatje niet bestaat.

Kijk ik via webmail naar hetzelfde bericht dan zie ik geen plaatje maar de code van het jpg plaatje waar ik uit afleid dat de afbeelding wel wordt verstuurd.

Berichten met afbeeldingen van andere afzenders zie ik wel.

In de instellngen van het vertrouwens centrum staat niets aangevinkt. Ook Aanduidingen voor afbeeldingen weergeven is niet aangevinkt.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

MvG Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Johan,

:welkom:

Gaat het om een afbeelding die op je harde schijf staat?

Welke grootte hebben die afbeeldingen en in welk bestandsformaat staan ze?

Vermeld ook eens wat je juist voor handelingen doet om de afbeeldingen rechtstreeks in de e-mail te plaatsen.

De afbeelding is bij de ontvanger niet te zien vermeld je, wat ziet hij wel? een icoontje of.......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Johan,

:welkom:

Gaat het om een afbeelding die op je harde schijf staat?

Welke grootte hebben die afbeeldingen en in welk bestandsformaat staan ze?

Vermeld ook eens wat je juist voor handelingen doet om de afbeeldingen rechtstreeks in de e-mail te plaatsen.

De afbeelding is bij de ontvanger niet te zien vermeld je, wat ziet hij wel? een icoontje of.......?

Clarkie,

Het gaat om foto's die in jpg formaat op de harde schijf staan. Ik heb het met kleine foto's (ca. 300 Kb) en grote (ca. 3 Mb) geprobeerd.

De handelingen die ik uitvoer om de foto in de tekst op te nemen zijn: tab Invoegen - Afbeelding - foto selecteren - invoegen.

De ontvanger ziet een wit vlak met rood kruis en de melding "De gekoppelde afbeelding kan niet worden weergegeven. Het bestand is mogelijk verplaatst, heeft een andere naam gekregen of is verwijderd. Controleer od fe koppeling verwijst naar het juiste bestand en de juiste locatie."

Ik heb dit al jaren gedaan. Sinds wanneer het niet lukt, weet ik niet. Mogelijk sinds mei toen ik naar een nieuwe PC met Windows 8 ben gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan bij jouw de instellingen in het vertrouwenscentrum zoals hieronder, dus geen vinkje bij afbeeldingen in e-mailberichten......maar wel bij de rest eronder?

post-23245-1417705535,7477_thumb.jpg

Indien het voor jouw mogelijk is om mij een e-mail te sturen met een afbeelding er in als test geef ik je via privébericht mijn e-mailadres.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.