Ga naar inhoud

laptop werkt straag en opstart duurt erg lang


goris003

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een flink aantal jaar een laptop. Deze start erg langzaam op en werkt traag.

Ik heb inmiddels een aantal dingen gedaan om hem sneller te maken zoals ccleaner draaien en anti-malwarebytes draaien. Maar probleem blijft.

Inmiddels ook een flink aantal programma's verwijdert maar blijf ontevreden over de prestaties. Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ouder een laptop wordt hoe meer programma's, bestanden, foto's enz. op je laptop komen te staan, hierdoor duurt het langer voordat hij opstart en programma's start. wat je kan doen is hier een tijdje voor gaan zitten en een keer heel de laptop doorkijken voor programma's, bestanden en foto's die je eigenlijk nooit meer gebruikt of nodig hebt gewoon weggooit. waar het ook nog aan kan liggen is iets mentaals. ik bedoel in je omgeving worden computer's steeds sneller, waardoor het lijkt alsof jouw laptop steeds langzamer wordt omdat het tenslotte een veroudert model is.

groetjes Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed achtergrondverhaal, maar daarmee nog geen handvat voor de ts om de boel weer wat op te peppen...

om te beginnen: loop eens door de lijst mee-opstartende programma's (makkelijkst via ccleaner, gereedschap): hier mag je eigenlijk alles uitvinken behalve je antivirus en evt wifi-software.

draai adwcleaner eens ( zonder rommel erbij: AdwCleaner Download klik op blauwe knop 'download @ bleepingcomputer)

je kan ook een reepje geheugen bijplaatsen

waar je pc ook erg van opfrist: een nieuwe installatie van windows (uiteraard eerst alle data veiligstellen) en dan alleen programma's installeren als je ze nodig hebt. (nadeel: kost vrij veel tijd om met name alle updates erbij te zetten...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties.

Ik ga met de tips aan de slag. Het is overgens niet iets mentaals hoor. Als ik in programma's werk, verschijnt vaak een zandloper. Het schakelen tussen programma's loopt heel stroef.

Mocht ik nu windows opnieuw willen installeren, hoe doe ik dat veilig zonder verlies van cruciale data of programma's di ik al heb draaien zoals mijn office pakket en videoprogramma?

- - - Updated - - -

Falstring, Bij de installatie van ADWcleaner blijkt dat dit $49 kost. Klopt dat? Is dit wel een legitieme club? Uit de scan blijkt dat er een dikke 2700 registryproblemen zijn die ik wel wil verwijderen. Kan ccleaner dat niet? d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi goris003,

Voer eerst eens het volgende uit.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.