Ga naar inhoud

Problemen met Windows8 op desktop Asus 2012


Johan59

Aanbevolen berichten

Asus desktop van aug. 2012, gekocht met Win7, later Win8Pro opgezet, tot gisteravond geen problemen.

Opstarten, inloggen bij Win8 geen probleem. Daarna bij aanklikken op programma blijft" pijl met zandloper" op scherm staan, wordt niet opgestart,

kon hierdoor ook geen backup vanaf andere schijf terugzetten met Acronis backupsoftware.

Als ik mij afmeld gaat dit wel, maar bij uitzetten blijft de computer op geheel blauw scherm staan.

Oplossing?

Johan59

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd een back-up terug zetten van Acronis maar dan heb je een Acronis opstart-cd nodig, heb je die ooit gemaakt?

Ben je in de mogelijkheid om onderstaande uit te voeren, zodat we eerst kunnen controleren of malware/ virussen het probleem zijn.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Losse WD harddisk" wordt wel herkend in BIOS met de goede omschrijving op mijn ASUS desktop.

Als ik via Windows Verkenner deze aansluiting op scherm krijg, dan krijg ik de omschrijving "Lokale Schijf (P)".

Klik ik hierop dan loopt computer vast.

Zoek ik bij eigenschappen van deze losse harde schijf, dan krijg ik bij: Draagbare apparaten- Seagate Expansion Drive.

Via USB 3 heb ik een : seagate harde schijf " aangesloten.

Dit alles met Windows8

Van deze losse WD -HD is zojuist de garantie vervallen.

Wie weet hoe verder?

Johan59

Link naar reactie
Delen op andere sites

falstring, hans65

Onder Windows8:

WD- ext HD is 3 jaar oud.

Ext HD hield er onder Win8 mee op, zodat computer vastliep.

Van alles geprobeerd, in BIOS staan de gegevens m.i. goed.

Als ik hem opstart en kijk onder bestandsbeheer en geeft de computer "lokale schijf (P)"aan en niet "Western Digital". Klik ik hierop dan loopt computer geheel vast.

Bij andere USB poorten gebruiken wordt er ook niks aangegeven van de uitgangen anders of instellen.

Het opvallenste is onder "Eigenschappen". Hier staat onder draagbare apparaten " Seagate expansion drive", terwijl dit een WD ext HD is.

Ditzelfde staat ook bij een nieuwere ext. HD onder USB3 " Seagate Expension desktop drive 2TB" onder "draagbare apparaten".

Bij de verdere gegevens staan wel onder "USB apparaat voor massaopslag" 2 verschillende poorten.

Onder Windows 7 op een laptop, waarop hij eerst ook aangesloten kon worden, doet de "WD ext. HD " niets.

Benieuwd naar jullie beantwoording.

Johan59

Klik ik onder op balk bij USBaansluitingen, waar je deze kunt uitwerpen, dan worden ook de goede gegevens vermeld.

aangepast door Johan59
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.