Ga naar inhoud

Ik kan wel een CD Branden maar geen DVD


Roos1950

Aanbevolen berichten

Probeer eens of je persoonlijke bestanden (documenten, foto's,..) op een DVD kan branden.

Sorry voor de late reactie....maar was een paar dagen weg. Ik heb geprobeerd om foto's en documenten te branden op een DVD

Helaas geen resultaat ...het gaat niet. Maar wel met een CD...??? Ik begrijp niet hoe dat kan. Want eerst dacht ik mijn Brander

is kapot, maar hoe kan hij de gegevens dan wel op een CD branden. Een gek raadsel.

Of het ligt aan het merk DVD ??? en ik gebruik altijd de + Dvd's. Ik weet het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw brander brandt wel netjes cd's, maar het branden van dvd's mislukt. Dat kan. In een CD/DVD brander zitten twee laser diodes. De ene wordt gebruikt om cd's te branden, de andere om dvd's te branden.

Wikipedia: DVD uses 650 nm wavelength laser diode light, as opposed to 780 nm for CD. This shorter wavelength etches a smaller pit on the media surface compared to CDs (0.74 µm for DVD versus 1.6 µm for CD), allowing in part for DVD's increased storage capacity.

De laser diode om dvd's te branden kan defect zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw brander brandt wel netjes cd's, maar het branden van dvd's mislukt. Dat kan. In een CD/DVD brander zitten twee laser diodes. De ene wordt gebruikt om cd's te branden, de andere om dvd's te branden.

Wikipedia: DVD uses 650 nm wavelength laser diode light, as opposed to 780 nm for CD. This shorter wavelength etches a smaller pit on the media surface compared to CDs (0.74 µm for DVD versus 1.6 µm for CD), allowing in part for DVD's increased storage capacity.

De laser diode om dvd's te branden kan defect zijn.

OKe....dus als dat zo is wat is daar aan te doen. Een nieuwe brander kopen.....of is zoiets ook te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er nog firma's zijn die dvd-branders repareren. Mogelijk is dat zelfs kostbaarder dan een nieuwe kopen.

Nu heb ik even gekeken of jouw merk/type brander nog te koop is. De Matshita DVD-RAM UJ890AS vond ik niet (maar ik heb ook niet lang gezocht); wel de Matshita DVD-RAM UJ892

Nu weet ik niet of al die laptop dvd-branders zo maar in iedere laptop passen.

Een andere optie is een externe brander, die je (wanneer je een dvd wilt gaan branden) via een usb-kabel aansluit op je laptop. Die optie lijkt me nog goedkoper.

Hier vind je een aantal externe branders: DVD brander kopen | DVD kopiëren | VERGELIJK.NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er nog firma's zijn die dvd-branders repareren. Mogelijk is dat zelfs kostbaarder dan een nieuwe kopen.

Nu heb ik even gekeken of jouw merk/type brander nog te koop is. De Matshita DVD-RAM UJ890AS vond ik niet (maar ik heb ook niet lang gezocht); wel de Matshita DVD-RAM UJ892

Nu weet ik niet of al die laptop dvd-branders zo maar in iedere laptop passen.

Een andere optie is een externe brander, die je (wanneer je een dvd wilt gaan branden) via een usb-kabel aansluit op je laptop. Die optie lijkt me nog goedkoper.

Hier vind je een aantal externe branders: DVD brander kopen | DVD kopiëren | VERGELIJK.NL

Super bedankt. Die optie van een externe vind ik nog beter. Heel erg hartelijk bedankt voor de moeite die je genomen hebt.

Ik ga even de site doornemen welke ik het beste kan kopen. Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: met de dure apparaten op die website kunnen vaak ook Blu-ray schijven gebrand geworden. Als dat niet hoeft voor jou, laat je die categorie direct vallen.

De goedkopere apparaten krijgen hun voeding ofwel via de usb-kabel van de laptop (voordeel: slechts 1 kabeltje nodig), óf er wordt een voedingsadapter meegeleverd, die je in een stopcontact steekt.

Als ik zou moeten kiezen, dan koos ik voor een externe brander met eigen voedingsadapter. Dan weet je zeker dat die brander altijd voldoende stroom krijgt geleverd.

Voorbeeld van een externe brander met voedingsadapter: Samsung SE-208BW DVD brander aanbieding | VERGELIJK.NL | vanaf ? 29,95

Voorbeeld van een externe brander zonder voedingsadapter: LG GP50NW40 DVD brander aanbieding | VERGELIJK.NL | vanaf ? 29,99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: met de dure apparaten op die website kunnen vaak ook Blu-ray schijven gebrand geworden. Als dat niet hoeft voor jou, laat je die categorie direct vallen.

De goedkopere apparaten krijgen hun voeding ofwel via de usb-kabel van de laptop (voordeel: slechts 1 kabeltje nodig), óf er wordt een voedingsadapter meegeleverd, die je in een stopcontact steekt.

Als ik zou moeten kiezen, dan koos ik voor een externe brander met eigen voedingsadapter. Dan weet je zeker dat die brander altijd voldoende stroom krijgt geleverd.

Voorbeeld van een externe brander met voedingsadapter: Samsung SE-208BW DVD brander aanbieding | VERGELIJK.NL | vanaf ? 29,95

Voorbeeld van een externe brander zonder voedingsadapter: LG GP50NW40 DVD brander aanbieding | VERGELIJK.NL | vanaf ? 29,99

Je bedoelt dus dat jou voorkeur heeft die Samsung SE-208BW die heeft een eigen voedingsadapter. Ik neem er liever 1 die jou voorkeur heeft

Of zie ik het verkeerd. Ik hoop dat dat dan de goede keus is. (of bedoel je die andere) ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet het goed. Ik zou zelf gaan voor de Samsung SE-208BW, omdat die een eigen voedingsadapter heeft.

In principe zou voeding via de USB-kabel voldoende moeten zijn, maar ik speel liever op zeker. Ik wil zelf geen blanco dvd's verknoeien, omdat de dvd-brander (ook al is het maar heel even) te weinig stroom heeft gekregen.

Ik sta er van te kijken hoe slank en goedkoop externe branders zijn geworden. Zelf heb ik al ruim 6 jaar deze externe brander Samsung SE-S184.

Die kostte toen zo'n € 70,-(al kreeg ik hem gratis, want gewonnen met een prijsvraag :-)). Ik gebruik hem niet zo vaak, omdat er prima dvd-branders in mijn desktop pc's zitten. Soms komt hij toch nog van pas. Bijvoorbeeld toen ik recovery dvd's wilde branden voor mijn HP Mini netbook, want daar zit geen dvd-station in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.