Ga naar inhoud

Windows 8 installeren: Kan de partitie niet formatteren


centrino

Aanbevolen berichten

Beste

ik zou graag Windows 8 installeren op de computer. Ik krijg echter de volgende foutmelding wanneer ik de harde schijf wil formatteren:

"We kunnen de geselecteerde partitie niet formatteren (Fout: 0x80070057)"

Ik heb deze foutmelding opgezocht en als oplossing stond er dat ik alle partities moest verwijderen. Echter, wanneer ik de partities wil verwijderen, krijg ik volgende foutmelding:

"We kunnen de geselecteerde partitie niet verwijderen (Fout: 0x80070002)"

Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je probeert vanuit een bestaande windowsinstallatie de partitie te verwijderen. dat is zoiets als de poten onder je eigen stoel wegzagen en dat gaat dus niet lukken.

normaliter zou de w8 installatieschijf je de optie moeten bieden om een bestaande partitie voor de nieuwe install aan te wijzen en die te formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik zal even aangeven hoe ik te werk ben gegaan (ik heb trouwens al 10-tallen computers opnieuw geïnstalleerd, het zou me verbazen moest mijn werkwijze verkeerd zijn...)

Opstarten via DVD --> alle stappen doorlopen tot ik op een gegeven moment kan kiezen voor "Aangepast: alleen Windows installeren (geavanceerd) --> Vervolgens krijg ik 3 partities, ik kies de partitie waarop ik mijn installatie wil beginnen --> Stationsopties (geavanceerd) --> formatteren

Vervolgens krijg ik bovenstaande foutmeldingen... Het lijkt mij echt niet dat ik hier iets verkeerd doe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat de harde schijf echt volledig gecrasht is... Dus echt opgelost is het niet maar ik denk ook niet dat ik er nog iets aan kan doen? Er worden totaal geen partities meer gevonden, de harde schijf wordt niet meer herkend, dus ik denk dat het een nieuwe zal worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.