Ga naar inhoud

Harddisk kopiëren


Tintin

Aanbevolen berichten

Mijn vraagje:

Ik had een ratelende harde schijf in mijn Fujitsu-Siemens laptop (2.5 jaar oud) en heb die dus vlug vervangen door een identiek exemplaar. Nu had ik graag de inhoud van de oude HD op de nieuwe gezet om niet alles manueel te moeten herinstalleren. Wat is de eenvoudigste manier om dit te doen? (de oude HD werkt nog, bepaalde sectoren zijn onleesbaar maar het systeem werkt zonder opvallende problemen)

Wat ik al heb gedaan is:

-Met Titan-backup een image gemaakt van de HD op 2 DVD's, maar dat werkt niet, (herkent niets meer van wat ie zelf heeft geschreven, used space 0, free space 0).

-De oude HD in een externe HD-box geplaatst, waardoor ik nu de twee harde schijven samen kan gebruiken. Maar zo gewoon alles kopiëren kan natuurlijk niet terwijl het OS in gebruik is.

Of moet ik de oude HD kopiëren op mijn desktop en van daar terug naar de nieuwe? Maar ik zou eigenlijk liefst niet te veel monteren/demonteren en weet ook niet of deze methode resultaat zou hebben.

Kan er iemand helpen?

Alvast bedankt,

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er al een windows op de nieuwe hardeschijf of heeft u dat bewust nog niet gedaan?

als windows er op staat kunt u natuurlijk via de externe hardeschijf alle data gaan kopieren en plakken naar de nieuwe.

met een image zou het inderdaad mogelijk zijn om alles in een keer over te zetten.. maar wegens de defecte sectoren en fouten zou ik toch voor optie 1 kiezen (windows vers installeren en de bestanden koperen en plakken naar de nieuwe HDD)

een verse windows installatie op zijn tijd kan overigens helemaal geen kwaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yannick,

Ja, Windows staat er ondertussen al weer op. Maar waar ik vooral tegenop zie is alles te moeten herinstalleren, software, spelletjes, anti-virus, ... om dan nog te zwijgen over die registratiecodes, paswoorden enz. Daarbovenop kan ik me het gezaag van de kinderen al voorstellen die al hun spelletjes moeten herdoen (en ik zat nu al zoooovér). Vandaar dat ik liefst de hele inhoud zou kopiëren, als er dan al eens niet meer werkt kan ik dat alsnog herinstalleren.

Ik vrees dat het beste in dat geval dan de image-optie zal worden, hoewel ik liever niet teveel zit te monteren/demonteren zal er niet veel anders opzitten, vermoedelijk. Als het zo niet lukt kan ik altijd later nog optie 1 proberen.

Alvast bedankt voor je hulp,

Greetz,

Martin

BTW Dat ratelen/zoemen is na een week spontaan opgehouden, hopelijk blijft ie nog een tijdje heel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over de spelletjes.. deze kan je normaal nog benaderen op je oude schijf.. dan zoek je naar een mapje zoals profile.. kopier dat.. en als het opnieuw geinstalleerd is dan kan je dit terug plaatsen... zo kan je bij de meeste games gewoon doorgaan waar je gebleven was :)

een image maken zou zeker tot de mogelijkheid behoren.. maar ik zou zelf, en raad daarom ook aan.. om het bij de verse installatie te houden.. en de programma's dus opnieuw te installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

programma's worden meestal voor de OS en pc zelf geinstalleerd (dus ook hardware)

zomaar alles klakkeloos kopieren werkt daarom ook niet.

je hebt wel hetzelfde OS, maar toch is deze weer anders omdat hij een andere harde schijf heeft.

je zult alles opnieuw moeten installeren en de saved games van de oude harde schijf naar de nieuwe moeten plaatsen

deze staan in de map zelf waar de game geinstalleerd is (zoals yannick al zei) in het mapje profile of iets dergelijks

of ik de map mijn documenten, met de naam van het spel of een soortgelijke naam van het spel.

documenten, muziek, afbeeldingen e.d. zijn gewoon klakkeloos te kopieren van de ene HDD naar de andere HDD.

licencie sleutels zullen opnieuw ingevoerd moeten worden. en mogelijk moeten programma's die je gebruikte opnieuw gedownload moeten worden. (of in ieder geval updates ervan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.