Ga naar inhoud

starten van pc


poentje

Aanbevolen berichten

Als ik pc start komt er een zwart scherm en onder staat flippy diskette seek faiture.

Strik th f1 key to continue als ik dit doe start hij gewoon op?

tweede mogelijkheid id f2 to run the setup utility als ik dit doe komt er van alles op maar weet niet hoe ik dit moet doen ben maar een leek op de pc.

Bedankt bij voorbaat,

Poentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak gebruik van de f2 optie, kies de optie 'load default options' (meestal f7) en sluit af met 'save and exit' (doorgaans f10)

daarna moet ie in het vervolg weer zelf opstarten.

ga eerste keer wel even na of je datum en tijd nog goed staan.

is dat niet het geval, dan is vrijwel zeker de knoopcel op het moederbord leeg.

om die te vervangen:kast openschroeven en zoeken naar die vrij grote knoopcel. wip 'm eruit, haal in de winkel een vervanger,plaats die en sluit de kast.

als je nu weer de eerste keer opstart, zal je datum en tijd opnieuw moeten instellen. dat kan vrijwel altijd ook gewoon in windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je wel de optie save and exit? zoja, dan moet die voldoende zijn als je tijd/datum nog goed staat, om van die f1 melding bij het opstarten af te komen.

zie je die optie ook niet staan: is er bovenin het scherm een menu structuur waar je met pijltjestoets rechts/links doorheen kan wandelen?

zo neen, geef dan eens aan wat je wel ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn tijd en datum is juist op de pc. Maar als ik dan f2 indruk komt er een lijst met:

System info

proffessor info

memorij info

Date/Time

Boot sequenci

en dan met pijltjes naar beneden gaan

als ik dat doe komt er onderaan none of these fiels are changeable.

Weet echt niet wat ik moet doen ben nog een leek op pc

Groetjes Poentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op, gebruik de F2 toets en ga dan naar Boot sequence.

Daar zie je normaal de lijst met harde schijven, floppy en cd stations in de volgorde dat ze gecontroleerd worden om op te starten.

Zet hier het cd/dvd station op de eerste plaats, dan de gewone harde schijf en daarna het floppy station.

Eventueel kan je ook het floppy station uitschakelen (disable).

Druk dan op de juiste toets om de wijzigingen op te slaan en verder op te starten (F 9 of F10).

Na het opstarten, herstart je de pc en kijk dan of je de melding "floppy diskette seek faiture" nog krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.