Ga naar inhoud

Opnieuw geinstalleerd


Ebonny

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik heb een oude PC opnieuw geïnstalleerd met XP Professional uit 2002.Een origineel schijfje niet behorende bij de PC.

Na de installatie moest ik via het help forum achter mijn net adapter komen dat is uiteindelijk gelukt en heb ik weer contact met internet.

Vragen:

Bij het opstarten van mijn windows krijg ik dit bericht heel kort te zien

'1801-Microcode update error

Missing or invalid Processor Micocode Update.Please contactHewlett-Packard Company for a new Microcode Update to support the new ProcessorStepping'

Wanneer ik op internet ga naar bv de startpagina dan is dat traag. Ik krijg de pagina wel te zien maar loopt helemaal niet lekker en het groene balkje onder blijft volledig groen.Het lijkt wel of het niet helemaal geladen wordt.

Heeft iemand een idee?

gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

In apparaten beheer heb ik nog 3 gele vraagtekens bij overige apparaten TW:

-Multimedia-audiocontroller

-USB Controller

-Videocontroller (VGA-Compatibel)

De Ethernet-controller die ik heb geïnstalleerd en die volgens een forum is geadviseerd is de "Broadcom 5782"

Je begrijpt dat ik dit bericht via een andere PC verstuur.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik ben geen leek maar ik ben ook niet zover dat ik dat allemaal kan bedenken. Met wat hulp kom ik redelijk ver.

Gr Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook de andere drivers ( chipsetdrivers, driver voor videokaart, geluid,....) geïnstalleerd die nodig zijn om je PC goed te laten werken?

Controleer ook op de site van HP op Updates.

Bedankt voor je reactie.

In apparaten beheer heb ik nog 3 gele vraagtekens bij overige apparaten TW:

-Multimedia-audiocontroller

-USB Controller

-Videocontroller (VGA-Compatibel)

De Ethernet-controller die ik heb geïnstalleerd en die volgens een forum is geadviseerd is de "Broadcom 5782"

Je begrijpt dat ik dit bericht via een andere PC verstuur.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik ben geen leek maar ik ben ook niet zover dat ik dat allemaal kan bedenken. Met wat hulp kom ik redelijk ver.

Gr Ebonny

Op mijn vraag kwam geen echt antwoord, maar als ik je bericht lees ga ik er van uit van niet.

Geef eens het model en modelnummer van je HP door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die zijn niet geïnstalleerd. Voor mij is het moeilijk zoeken op de site van HP.

Kan jij mij aangeven hoe ik dit het beste kan doen? En welke drivers ik exact moet zoeken?

De Ethernet-controller die ik heb geïnstalleerd en die volgens een forum is geadviseerd ( de "Broadcom 5782") de juiste?

- - - Updated - - -

Dit is via speccy verkregen over de PC heb je hier wat aan er waren nog meer gegevens:

Overzicht

Besturingssysteem

Windows XP Professional 32-bit

Processor

Intel Pentium 4

Prescott 90nm Technologie

RAM

1,00GB Single-Kanaal DDR @ 166MHz (2.5-3-3-7)

Moederbord

Hewlett-Packard 085Ch (XU1 PROCESSOR) 34 °C

Grafisch

Standaardmonitor (800x600@1Hz)

Harde schijven

37,3GB Seagate ST340015A (ATA) 18 °C

Optische schijven

Compaq DVD-ROM DVD-117

Geluid

Geen geluidskaart gedetecteerd

Besturingssysteem

Windows XP Professional 32-bit

Computertype: Tower

Installatiedatum: 26-9-2013 10:25:00

Serienummer:

Windows Security Center

Firewall Uitgeschakeld

Antivirus Uitgeschakeld

Windows Update

AutoUpdate Niet geconfigureerd

Internet Explorer

Versie 6.0.2600.0000

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.