Ga naar inhoud

Geen draadloos internet verbinding


zeerover

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop van het merk Medionaangekocht bij Aldi met windows 7. Met een kabel verbinding aan de router geenprobleem internet werkt. Wanneer ik echter draadloos wil werken krijg ik geenverbinding. In de handleiding staat dat men de internet verbinding kanuitschakelen met de knoppen FN +f7 maar het controle lampje brand niet ook nietmet een kabel verbinding maar ik denk dat het hier niet nodig is. Wat kan deoorzaak zijn? Bij het afsluiten van de pc was alles nog in orde;

Alvast bedankt voor de eventuele hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo

De garantie was 3 maanden voorbij en en moet de herstelling volgens medion betaalt worden. Na een test met een buitn wifi adapter werkt alles weer normaal. Dus is het de ingebouwde adapter die stuk is.

Niet gemakkelijk werken maar herstellen zou een dure grap worden.

Toch bedankt voor de info:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een test met een buitn wifi adapter werkt alles weer normaal. Dus is het de ingebouwde adapter die stuk is.

Niet gemakkelijk werken maar herstellen zou een dure grap worden.

Dat was ook mijn vermoeden, daarom dat ik je vroeg naar de garantie.

Dan ga je moeten verder werken met een usb wifi stick. Die werken ook goed en zijn tegenwoordig niet meer zo duur.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Kweezie

Heb een Wifi adapter aangekocht voor een 25.00 €. Alles werkt goed alleen heb ik dit probleem. Als via de router ga alles ok. Wegens omstandigheden werken we veel met Telenet Home Spot en dan zijn er problemen . Ik ga hier mijn werkwijze ze hier proberen op te sommen.

Ik klik op de witte streepjes

De tabel met alle internet verbindingen staan er op vermeld en geeft de volgende vermelding

TELENETHOME SPOT STAAT VERBONDEN

Bovenaan de kolom staat TELENET HOME SPOT GEEN INTERNET VERBINDING

Dan moet ik rechts klikken op de streepjes en klikken op probleem oplossen

Dan krijg ik volgende melding op het scherm: Probleem vaststellen

Start de web brouwser om de aanmeldingspagina weer te geven en volg deaanwijzingen om een verbinding met internet te maken

Geef weer waar ik de bovenstaande taak kan uitvoeren.

als ik daar op klik kom ik bij Telenet home spot terecht en ben ikingelogd.

Wanneer ik echter de pc afsluit en na een 5 tal minuten de pc terug opstart krijg ik welterug Home Spot van telenet en direct een verbinding met GOOGLE.

Toch iets raars. Waarom moet ik steeds naar probleem oplossen ominternet te krijgen????? Ook al staat er home spot verbonden..

Mogelijks krijg ik een antwoordje

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum en klik op draadloze netwerk beheren.

Je ziet daar uw eigen router maar ook homespot.

Dubbelklik op uw eigen router en dan uitvinken: automatisch verbinding maken zodra dit netwerk binnen bereik is.

Indien er nog andere draadloos punt te zien is eveneens dat doen zodat alleen Homespot aangevinkt is.

Nu weet Windows dat hij alleen naar homespot moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.