Ga naar inhoud

Blauw scherm


jankeanja

Aanbevolen berichten

Van dat ontleden van dat logje heb ik ook geen kaas gegeten.

Misschien komen we erachter op een andere manier, daarom enkele vragen:

a. heb je onlangs hardware gewijzigd? (bij gestoken, drivers van een of andere hardware geüpdate?

b. kan je nog even in je systeem komen of loopt alles al dadelijk uit op een blauw scherm?

als je er nog in kan komen:

1. controleer even de temperaturen van je harde schijven. het feit dat je schrijft dat je muis 'na enige tijd' het ook niet meer doet, kan wijzen op oplopende temperaturen

2. Kijk eens in je logboeken of bij systeem en Toepassing of daar terugkomende rode kruisjes staan

Graag antwoord op ieder van deze vragen...

ps eventueel, als je nog in je systeem raakt, zou je kunnen proberen van - vanuit Veilige modus - een systeemherstel te doen van een tijd geleden - al twijfel ik of het gaat werken, maar je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a Temperaturen:

vooraf: spreken we hier over een laptop of over een desktop?

daarvoor moet je een progje installeren. Er zijn verschillende van die progjes - Speccy is goed daarvoor, maar van dezelfde maker is Speedfan (< klik !) en gezien het je eerste stappen op dit terrein zijn, zou ik dit gebruiken.

Rechts op die pagina is de groene downloadknop. Downloaden, installeren en in gang zetten. Je krijgt dan zo'n scherm:

post-42549-1417705585,7557_thumb.jpg (bij jou staat er wellicht maar één HD (harddisk) aangegeven als je maar één schijf steken hebt.

De temps hier zijn laag gezien ik maar pas mijn computer opstartte. Je zou dit dus moeten nakijken als je al een tijdje met je computer aan het werken geweest zijt...

(gezien je schrijft: 'soms goed, vaak een blauw scherm' denk ik in deze richting. - misschien best eens om de 5 minuten gaan kijken naar je temps)

b. logboeken: configuratiescherm > systeembeheer > logboeken

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK hier ben ik weer even.

Om meer te weten te komen over de hardware zou je onderstaande kunnen uitvoeren.

Zo kunnen wij alvast eens kijken of daar iets in te vinden is wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van je probleem.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.