Ga naar inhoud

computer start niet helemaal op


spookie2005

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een hele tijd op een oudere pc windows 8 geinstalleerd. Dat ging prima. Vandaag ineens na een tijdje werken scherm bevriest (wat af en toe gebeurde maar na langere tijd meestal) Ik zette hem daarom uit en wachtte eventjes. Dan opstarten. Plots ineens continu gepiep bij het opstarten. Rap weer uitgezet en nu telkens het bericht: Windows kan niet gestart worden, de computer moet herstart worden. Of Windows is precies niet goed geladen, wat wilt u doen: Herstellen of herstarten.

Bon, ik krijg dus de pc niet opgestart. Wat zou ik kunnen controleren? Lijkt dit een virus reactie,lijkt dit eventueel een HD-kapot-reactie? Ik heb voorlopig niet direct een idee waar direct te zoeken...

Alvast bedankt voor alle tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de pieps bij opstarten zijn een mededeling aan de gebruiker: alles is goed (normale enkele opstartpiep) of iets is niet goed.

en wát er niet goed wordt verteld in de korte of lange pieps en de volgorde.

als je weet welke bios je hebt, en het pieppatroon herkent, kan je ff googlen naar de 'code' .

maar begin eens met de kast te openen, alle verbindingen en kaarten los nemen, schoonmaken en secuur en stevig terugplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.