Ga naar inhoud

the application or operating system couldn't be added because a required file is ...

walterwill

Aanbevolen berichten

Na het opstarten krijg ik enkel een groen scherm. Ik heb van alles geprobeerd maar luk er niet in het systeem op te starten, noch met de systeemherstelschijf, noch met de originele schijf, altijd wordt er gevraagd om een stuurprogramma maar er wordt niet vermeld over welke driver het gaat. Ik word dus verplicht die zelf op te zoeken!

Ik zeg er bij dat ik zowel 7 als 8 op mijn laptop heb staan, maar dat het systeem in 7 opstart. Enkele dagen geleden heb ik de 8 update geïnstalleerd, maar denk niet dat het ermee te maken heeft.

Wat me wel intrigeert is, dat er gevraagd wordt welk systeem ik wil opstarten, maar enkel 8 werkt, hoewel 7 er ook bij staat. Maar daar blijkt de locatie onbekend te zijn. Nochtans kan ik wel in de harde schijf kijken en alles staat er nog in. Zeer mysterieus.

Het probleem is deze morgen plots opgetreden zonder enige overgang.

De laptop is een HP Pavilion dv6.

Met dank voor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er zeker van dat de update naar8.1 de boosdoener is, ik had net hetzelfde probleem toen ik een back-up van W7 wou terugzetten.

W8.1 veranderd de schijfletters van je W7 partitie /schijf maar ook van de recovery partitie op die schijf en daardoor kan je W7 niet meer opstarten.

Als je weet welke letter er vroeger aan W7 toegekend was kan je die via systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer terug veranderen.

Klik rechts in schijfbeheer op de schijf met W7 en kies station letter wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Ik begrijp nu dat 8.1 gewoon de partities heeft veranderd, wat een arrogantie van MS. Dus daarom kan ik niet meer opstarten. Ik vermoed evenwel dat je mijn uitleg niet goed hebt gelezen ofwel heb ik het niet goed uitgelegd (heel lastig).

Ik weet niet waar ik systeembeheer kan vinden, want ik kan enkel bestanden oproepen. Ik kan wel via de cmd bewerkingen uitvoeren, maar je zult me op de weg moeten helpen. Waar vind ik systeembeheer in het DOS venster? En hoe moet ik de opdrachten intypen?

Bedankt.

aangepast door walterwill
Link naar reactie
Delen op andere sites

U schrijft dat de 8 werkt.

Als u op het nieuwe start icoon op het bureaublad met rechts klikt staat daar systeembeheer tussen.Zo kan je de letter terug veranderen en hopen dat dat het enige is dat veranderd is.Je bent niet alleen met dit probleem,iedereen die een dualboot heeft kampt met dit probleem.

Ik had het geluk dat ik voor de upgrade van beide OS een back up gemaakt heb,dat scheelt een pak miserie,maar het blijft een hoop gepruts om het allemaal weer werkend te krijgen.

Ik hoop dat je beide OS niet op dezelfde schijf staan, want dan is het bijna onmogelijk om dit te repareren als het via het veranderen van de stationsletter niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat windows 8 werkt, wel dat het er nog in zit. Ik kan niets opstarten, krijg na de HP logo enkel een groen scherm. Door de systeemschijf erin te stoppen kan ik de onderdelen bekijken, maar dat is alles, ik kan dus ook niet naar start of partitioneren.

Ik ga het mij (en jullie) niet moeilijk maken en heb inmiddels een nieuwe harde schijf besteld, ik had toch een grotere nodig. Als ik die kan configureren bewijst dat dat de huidige schijf een defect heeft. Zoniet heb ik geld voor niks uitgegeven, en neem ik aan dat er hardwaredefecten zijn.

Ik houd jullie op de hoogte.

In elk geval installeer ik win 8 niet meer, dat is goed voor tabletten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.