Ga naar inhoud

Advies bij eigen samenstelling

Exif

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben van plan om een pc vanaf scratch te bouwen met de volgende componenten. Ik zou vooral graag advies willen over de compatibiliteit, eventuele bottlenecks en de prijs/kwaliteitverhouding van de componenten.

- Asus Z87-A (socket 1150)

- Intel Core i5-4670K (socket 1150)

- MSI GTX 660 Twin Frozr OC 2 GB

- SSD Samsung 840 Pro 256 GB

- Corsair XMS3 1600-8GB

De voeding heb ik al en is zeker voldoende sterk (850W). Ook de SSD en graka zijn reeds besteld dus daar kan ik niet meer aan wijzigen. Ik twijfel vooral over Core i5 K vs Core i7. En is de Asus Z editie nu ouder of nieuwer dan de H editie?

Alvast bedankt! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Dat de EVO versie beter is dan de Pro versie had ik ook al ergens gelezen, maar jammer genoeg is deze samen met de videokaart al besteld. Wat de GTX 660 betreft denk ik dat die voldoende is voor mijn behoeften. Ik wil wel eens een spelletje kunnen spelen, maar niet de laatste nieuwe Battlefield of COD op ultra settings. ;-) Die heb ik vooral gekozen voor grafische programma's (Adobe CS).

Wat denk je voor de processor? i5K of toch maar ineens voor i7 gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NVIDIA's CUDA werkt voorlopig nog steeds beter dan de techniek bij AMD voor grafische toepassingen (non-gaming), dus met de GTX 660 zit je goed.

Als je echt van plan bent om intensief te werk te gaan, of je wilt een zo futureproof mogelijke PC, dan is een i7 de betere keus. (De Z87 moederborden zijn uitgebreider dan de H87 varianten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.