Ga naar inhoud

Updates


Timmekke

Aanbevolen berichten

Nog mensen die met Windows 8 werken en die die updates verschrikkelijk vinden?

  1. Ze worden telkens geïnstalleerd voor Windows opstart en je kan niet werken op je laptop terwijl deze installatie bezig is zoals in Win xp.
  2. Soms zie ik de melding staan: "Uw pc wordt over 2 dagen heropgestart voor updates" maar de volgende keer dat ik hem heropstart (dus vóór deze 2 dagen), installeert hij ze toch.
  3. Traag....(maar ligt ms aan m'n laptop. Heb maar een Intel B980-processor)
  4. ....ben ik vergeten :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zelf bepalen wanneer en hoe de updates gedownload en geïnstalleerd worden, ook in Windows 8.

Ga via start naar configuratiescherm-> Windows Update.

Klik in het volgende venster op instellingen wijzigen.

Selecteer dan naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren. Klik nog op OK.

Vanaf nu bepaal je zelf wanneer updates gedownload en geïnstalleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Timmekke,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag clarkie,

Ik heb de instellingen aangepast maar blijf het omslachtig vinden in Windows 8. Ik moet dus nu zelf regelmatig checken of er geen updates zijn en tot daar aan toe maar als ze dan geïnstalleerd worden en ik zit aan 100% dan herstart ik de pc (wat Windows ook zelf aangeeft) maar bij het herstarten zit hij opeens niet meer aan die 100% en begint hij weer met installeren en moet je wéér wachten. Ik kom van een pc met Windows XP en daar was het poepsimpel: terwijl je op de pc werkte krijg je onderaan een icoontje dat er updates beschikbaar waren en deze kon je dan laten installeren en ondertussen lekker blijven voortwerken op de computer. Je moest óók achteraf je pc herstarten maar dan waren ze wel ineens volledig geïnstalleerd en moest er niets voort geïnstalleerd worden.

Echt die updates in Windows 8 trekken op niets.

Ik had hier echt meer reacties verwacht eigenlijk want het is ineens helemaal anders nu in Windows 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dus nu zelf regelmatig checken of er geen updates zijn

Indien je de instellingen uitgevoerd hebt zoals in bericht 2 vermeld wordt je wel verwittigd wanneer er updates zijn, en kan je op dat moment zelf beslissen of je het downloaden en installeren op dat moment wil uitvoeren of op een later tijdstip.

maar als ze dan geïnstalleerd worden en ik zit aan 100% dan herstart ik de pc (wat Windows ook zelf aangeeft) maar bij het herstarten zit hij opeens niet meer aan die 100% en begint hij weer met installeren en moet je wéér wachten.

Dat is heel normaal en dus geen fout.

En ik kan je ook nog even melden dat je niet telkens zo snel op die updates moet springen, soms zijn er updates beschikbaar die juist voor problemen zorgen.

Dus beter even afwachten en als je de Updates wil uitvoeren even nakijken welke Updates nodig zijn.

Beveiligingsupdates zijn belangrijk maar een hardware update bijvoorbeeld kan je beter niet uitvoeren via Windows Update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de instellingen uitgevoerd hebt zoals in bericht 2 vermeld wordt je wel verwittigd wanneer er updates zijn, en kan je op dat moment zelf beslissen of je het downloaden en installeren op dat moment wil uitvoeren of op een later tijdstip.

Vreemd, bij mij dus niet. Ik ging naar Windows updates in het configuratiescherm enkele dagen na de instellingen uitgevoerd te hebben zoals in bericht 2 vermeld en bleek dat er een 10-tal updates waren. Als ik dat nu doe zijn er 2 optionele. Telkens ben ik dus niet verwittigd geweest. Misschien omdat ik steeds in het bureaublad werk en niet in Metro? Of waren het telkens optionele updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

We zijn een maand later...bedankt voor een reactie...

Maar bon, het helpt dus niets. De afgelopen dagen reeds 2x updates gehad die telkens uit zichzelf begonnen te installeren. Dus geen verwittiging gehad of niets. 1x bij het afsluiten en 1x bij het opstarten van m'n laptop. Ze duurden wel niet zo lang als vroeger maar het blijft dus ontzettend vervelend.

Edit: net nog es mijn instellingen in configuratiescherm gecheckt en bleek dat het weer op automatisch stond. Echt vreemd, had die nochtans veranderd. Staat terug goed nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.