Ga naar inhoud

Vast lopen ( bevriezen ) laptop


elloco

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb momenteel de laptop van mijn zoon thuis.

Ik had het geleend om te kunnen internetten terwijl mijn desktop via deze site weer in orde werd gebracht.

Maar zoals het altijd gaat, alle slechte dingen komen meestal tegelijk, zo nu ook.

Van de ene dag op de andere veranderde de situatie.

Ik begin bij het begin:

1 één wat ouder Toshiba laptop met 80 gig schijfruimte

2Besturing systeem is Vista

Ik had lekker met de laptop gewerkt en op de normale manier afgesloten.

De volgende dag de laptop opgestart en het is niet te harde, de laptop start zeer traag ( kan normaal zijn, is oude beestje ) en gelijk loopt het vast als je op elke willekeurig icoon klik of programma probeer op te starten.

In principe bevriest hij onmiddelijk en moet ik de laptop opstarten door het aan/uit knop langer tijd in te drukken ( 0ngeveer 5 seconden )

Start ik de laptop in veilige modus dan is er niets aan de hand.

Het zou kunnen zijn dat dit begonnen is na installeren van de updates van microssoft. (denk ik )

Voor alle duidelijkheid: het is een legale versie van Windows.

Nu weet ik niet waarom hij bevriest, is het:

1 Trojan,malware of iets dergelijks

2 Probleem misschien met windows update's

3 Een specifique Windows probleem

4 Iets anders

Weet ook niet of dit probleem in dit rubriek hoort, zo niet graag verschuiven naar de goede rubriek a.u.b

Ik hoop dat iemand raad weet met dit vastloper/bevriezing probleem.

Bij voorbaat mijn dank.

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ elloco,

Een oude beestje laptop? . . . heef u de laptop ook al stofvrij gemaakt?

Om uit te sluiten dan malware de oorzaak is voer dan onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb hem niet stofvrij gemaakt, wil je dat doen dan moet je de laptop werkelijk open slopen.

Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Je kan mijn inziens meer kapot maken dan goeds doen, of vergis ik me.

RSIT ga ik morgen uitvoeren nu heb ik even geen tijd.

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.