Ga naar inhoud

PC loopt na opstarten vast


Ron100

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc loopt na het opstarten vast. Het maakt niet uit of ik normaal of in de veilige modus opstart. Zodra ik ergens op klik (of soms een paar klikken later) bevriest het beeld en kan ik niets meer. Ik heb een scan van mijn harde schijf met hd tune pro gemaakt en die laat grote uitslagen zien. Ik heb daarom het idee dat de harde schijf het probleem is, maar zeker weten doe ik dat niet.

post-46072-1417705591,5956_thumb.jpg

Daarom hoor ik graag van iemand die daar meer verstand van heeft of dat inderdaad zo is.

Alvast mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je gebruikt de proefversie van HTD Tune Pro en die heeft niet alle functionaliteiten.

Probeer het eens met de gratis versie.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn computer geregeld vastloopt valt het niet mee om een scan te maken. Het is me zo goed als gelukt.

post-46072-1417705599,9568_thumb.jpg

De eerste harde schijf heb ik tot ca. 98% kunnen scannen (alles was groen) tot hij vastliep. Op deze foto is de scan nog bezig.

post-46072-1417705602,4921_thumb.jpg

De tweede harde schijf liep tijdens het scannen vast.

Een paar keer geprobeerd op te starten via de normale en veilige modus. Uiteindelijk lukte dat en ik heb toen een quick scan van de tweede schijf gemaakt. Alles was groen.

Opnieuw een normale scan gestart, maar deze liep binnen een minuut vast.

Computer weer geprobeerd op te starten, maar liep tijdens opstarten vast.

Toen ben ik maar gestopt.

post-46072-1417705602,542_thumb.jpg

Ik heb ook een diagnose-test gemaakt. Ook toen liep de pc af en toe vast. De gecancelde onderdelen zijn in een eerder test wel gelukt en waren goed.

Ik begin nu toch wel een beetje verdrietig te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de afbeelding in je eerste bericht is duidelijk te zien dat er iets schort aan (de toegang naar) de harde schijf.

Je kan ook de harde schijf testen vanaf een cd.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben om de opstartcd met de test te maken.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb SeaTools gedownload zoals aangegeven en gebrand als ISO. Daarna geprobeerd mijn pc op te starten via de cd. Dat kan ik wel instellen in de boot, maar de pc start toch gewoon op. Hoe kan dat? Ik heb SeaTools met verschillende programma's gebrand, omdat ik dacht dat daar iets fout was gegaan. Het maakt allemaal niets uit.

post-46072-1417705609,304_thumb.jpg

post-46072-1417705609,263_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.