Ga naar inhoud

Probleem met NVIDIA installatie


Aanbevolen berichten

Ik heb windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd. Mijn scherm is nogal flou. Dus dacht ik dat ik de driver voor de grafische kaart zou moeten installeren. Mijn laptop is een VGN-AW31S Vaio van Sony. VGN-AW31S/B | AW Serie | Technische specificaties | VGNAW31S/B.NL3 | VGNAW31S/B | Sony Ik heb dus de grafische kaart NVIDIA® GeForce® 9600M GT GPU. Ik zoek die op op de site van NVIDIA en kom op deze website terecht: NVIDIA DRIVERS GeForce 331.65 Driver WHQL Mijn kaart staat daarbij. Maar als ik het programma uitvoer komt de volgende foutmelding "NVIDIA-installatieprogramma kan niet doorgaan - Dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden." Wat deed ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die Windows 8 geïnstalleerd als upgrade van Windows 7 of heb je een zuiver installatie uitgevoerd?

Voer onderstaande ook eens uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen gevonden dat ik op de site van Sony moest kijken. (Het was te vinden door op een link te drukken die een programmaatje liet lopen dat zij welke driver je nodig had. Ik had wat langer moeten zoeken.) Er was wel geen versie voor Windows 8. Wel één van Windows 7. Die heb ik genomen. Het scherm is nu praktisch zoals het moet zijn. Sommige afbeeldingen in Internet Explorer zijn wel wat waziger, is mijn indruk. Soms ziet Internet Explorer ook plots volledig zwart. Eén maal viel mijn scherm een momentje uit en kreeg ik de melding dat de video-driver was hersteld. Heeft dat daarmee te maken? In elk geval neem ik aan dat jullie daar niet veel aan kunnen doen. Het is ook geen lastig probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u, ik had dat al eens geprobeerd, maar ik moet iets verkeerd hebben gedaan. Nu voerde het programma uit, en sindsdien is mijn scherm niet meer uitgevallen. De wazige qualiteit van afbeeldingen had te maken met Internet Explorer. De nieuwe versie vergroot alles standaard met 125%. Ook dat is dus opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom in de club van NVIDIA problemen.Wees blij dat jouw probleem zich zelf herstelt,er zijn een pak mensen waaronder mezelf die het veel slechter treffen.

NVIDIA heeft behoorlijk wat problemen met hun drivers de laatste tijd.Ik heb een tip gekregen dat je moet uitkijken naar driver versie314.22-win8-win7-winvista-64bit-international-whql.exe, dat zou de laatste stabiele driver zijn,alle later uitgebrachte drivers geven uitvallen en BSOD.

Wat misschien ook helpt is om in het NVIDIA configuratiescherm(rechts klik op je bureaublad) de instellingen voor 3d aanpassen.Klik op 3D instellingen beheren en dan in het venster er naast (tab algemene instellingen) op energiebeheermodus. Als dit op adaptief staat zet dit dan op verkies optimale prestatie

je kan eventueel ook eens kijken op het geforce forum daar vind je veel nieuws over allerhande problemen met NVIDIA kaarten en oplossingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Joe de mannen, ondertussen is het probleem erger geworden. De computer blijft soms volledig hangen. Ik heb gemerkt dat het te maken heeft met video's op het internet. Wanneer ik die probeer af te spelen, is er soms geen beweging meer op het scherm mogelijk (ik weet niet goed wanneer). Enkel de power-knop-methode werkt dan nog. Ik heb geprobeert 314.22-win8-win7-winvista-64bit-international-whql.exe te downloaden, maar dan krijg ik de melding dat hij geen ondersteunde grafische kaart vind. Ook op de website van Sony voor de vgn-aw31s vindt ik slechts één driver voor 64 bits. Kan ik ergens anders een oudere driver vinden? Maakt het uit als ik een 32bits driver installeer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.