Ga naar inhoud

foto's op cd branden


nineke

Aanbevolen berichten

Bij mij gaat dit niet hoor! Ik heb dus zo'n 8 GB toegevoegd voor het branden, en het enige wat hij zegt is dat de CD te klein is en vraagt hij om het op DVD te zetten. Ik heb er dan een DVD insgestoken, dit is dus ook te klein, maar hij gaat het niet verdelen onder verschillende DVD's.

Het enige wat je kan doen is gewoon zoveel foto's toevoegen tot dat je aan +/- 700 MB zit en dan zelf een andere cd maken voor de volgende.

Net wat ik zeg. :)

Het branden zelf kan je doen met de windows brandfunctie of met een speciaal brandprogramma zoals Nero of DeepBurner.

Ik heb Nero Express 6. Essentials heb ik nooit mee gewerkt.

Nero heeft meestal wel een goede en uitgebreide help functie. Zoek misschien daar eens hoe je een foto-cd of een diavoorstelling maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik snap er ook helemaal niets van, ik kan met die nero niet werken, en anders lukt het mij ook niet, ik heb zogezegd twee dezelfde bestanden met dezelfde naam, pfffffffff, is dit nu zo moeilijk om foto's op een cd te zetten, ik dacht dat dit heel eenvoudig was.

nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik zelf geen nero, dus om je exact te zeggen hoe het moet is beetje moeilijk.

Als je nero burning rom start, dan een nieuwe compilatie aanmaken. Daar kies je voor data, en voor een Single of een closed session (geen multisessie starten, veel dvdspelers hebben daar last mee). Brandsnelheid aanpassen naar het max van je CD's x.75, dus 48x cd's brand je gewoon op 32x. Op het maximum van je cdbranden geeft soms slechtere kwaliteit.

Daarna als die "wizard" gedaan is krijg je links een venster met een kolommetje met je mappen en eentje waar je bestanden in staan, en rechts een overzicht van wat er op de cd gaat komen.

Sleep nu de bestanden die je op de cd wil zetten vanuit het venster links, naar het venster rechts en laat ze daar vallen. Als het er veel ineens zijn gaat hij ff rekenen, ondertussen zie je dat groene balkje onderaan verder en verder gaan, tot hij aan de limiet van de CD zit. Nero laat toe om daar over te gaan, doe dat niet want dan kan hij dat toch niet meer branden.

Als alle files aangegeven zijn die je wil branden, dan op de knop nu branden klikken, en aangeven dat hij aan het einde de gebrande data moet controleren (anders kan het zijn dat als hij een foutje gemaakt heeft, hij het zelf niet door heeft. Bij zo'n extra controle wordt dat opgemerkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.