Ga naar inhoud

ASUS laptop bevriest soms bij streamen geluid/video van internet


Pine

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, ik heb een ASUS laptop met Windows 7 64 bits. Ik heb denk ik hetzelfde probleem als dit gesloten topic. De laptop slaat vast en na ongeveer een minuut kan ik er weer op werken. Dit gebeurt alleen met geluid via internet: radio, youtube e.d. Van de week werkte ik met Citrix op de omgeving van mijn werk en tijdens een videosessie gebeurde het weer. Dus het begint mij nu echt te hinderen.

Ik heb de indruk dat het begon op te treden in de tijd dat ik van glasvezel gebruik ben ga maken. Maar dat kan toeval zijn.

Ik heb een logbestand van HijackThis aan dit bericht toegevoegd.

Indien iemand goede suggesties heeft dan hoor ik die graag. De service website van Asus is waardeloos. Ik heb daarom nog geen nieuwe drivers gedownload want ik zou niet weten welke. Bij Apparaatbeheer heb ik een paar besturingsprogramma's geprobeerd bij te werken, maar kreeg steeds de melding dat ik de laatste versie al heb.

Alvast enorm bedankt voor je reactie.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In het logje zie ik geen aanwijzingen van een besmetting.

Van welke apparaten heb je al geprobeerd om de dribvers bij te werken?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. De Speccy link.

Toen ik net met Speccy aan de gang ging, had ik een bluescreen met een crashdump. Ik had met het programma MediMonkey muziek aan staan. Tijdens de bluescreen had ik hetzelfde brommende geluid. Ik heb nog eventueel de log informatie die ik van Windows na de heropstart kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van welke apparaten heb je al geprobeerd om de drivers bij te werken?

Kan je het volledig model en type van je laptop opgeven?

Voor het bluescreen mag je het volgende doen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu dit bestand toe als bijlage aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond de updates uitgevoerd. Ik ga de komende dagen regelmatig van audio gebruik maken. Ik heb het nu een uur aan staan en heb nog geen probleem mee gehad. Dat is positief, maar ik had het probleem niet om de haverklap. Dus even verder met testen.

Ongeacht de uitkomst, wil ik je enorm bedanken voor de wijze waarop mijn vraag is opgepakt. Wat een service. Daar kan menig betaalde dienstverlener een voorbeeld aan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond de updates uitgevoerd. Ik ga de komende dagen regelmatig van audio gebruik maken. Ik heb het nu een uur aan staan en heb nog geen probleem mee gehad. Dat is positief, maar ik had het probleem niet om de haverklap. Dus even verder met testen.
Test gerust enkele dagen (of weken) uit en laat dan maar weten wat het resultaat is.

Wel opletten want na 2 maand zonder reactie wordt de discussie automatisch naar het archief verhuisd en dan kan je niet meer reageren.

Ongeacht de uitkomst, wil ik je enorm bedanken voor de wijze waarop mijn vraag is opgepakt. Wat een service. Daar kan menig betaalde dienstverlener een voorbeeld aan nemen.
Wij doen ons best :-)

Je kan je waardering ook tonen met een vrijwillige donatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het met wijlen Toon Hermans te zeggen: "Potverdorienogesaantoezeg"

OK; we gaan het als volgt aanpakken.

Je werkt gewoon met de pc tot het weer eens bevriest.

Zodra je weer verder kan, doe het volgende.

Ga naar start, typ eventvwr.msc in het zoekvak en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.

Klik nu links in de kolom acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

In de logboekbestanden kunnen we misschien zien welke service of welk proces de freeze veroorzaakt en dan kunnen we er hopelijk iets aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.