Ga naar inhoud

Capaciteit hardeschijf verschilt


MisterT

Aanbevolen berichten

Beste forum,

Ik heb in mijn ultrabook een halfjaar geleden de hardeschijf vervangen door een SSD. Nu aangezien ik op de ultrabook weinig grote bestanden heb heb ik niet gekozen voor een grote SSD. Slechts een van 118 GB.

post-20927-1417705610,9576_thumb.jpg

Ik merk nu sinds een halfjaar dat deze toch redelijk gevult is, er is nu slechts 18,6 GB vrij. Opzich nog geen probleem maar soms sleep ik wel grote bestanden van +15 GB op de pc, dan geeft deze meldingen van "onvoldoende schijf ruimte" enz... Nu heb ik eens in de verkenner al mijn mappen op de C-schijf genomen en de bestands grote bekeken. Deze duid slechts 90,4 GB aan in plaats van de 100 GB bij de lokale disk. Mijn vraag is waar is de andere 10GB door in gebruik? Ik heb de temporey file van internet verwijdert en de system restore points ook verwijdert. Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik van de omreking de schijf is nammelijk gekocht als een van 125 GB (118GB in windows).dit word dus currect aangegeven in de verkenner, er wordt nog ergens 10GB gebruikt buiten de verkenner. Ik heb het wisselbestand van het geheugen ook uitgezet en dit spaart ook alweer 2GB, iemand nog een idee waar de overige 8 GB verborgen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.