Ga naar inhoud

geluidskaart


l_maister

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Omdat het bijna kerstmis is wil ik mezelf een cadeautje doen, en mijn pc wat verder uitbouwen. Iets dat altijd wat afwezig is geweest, is een geluidskaart. De reden is dat ik nooit echt veel belang eraan heb gehecht, maar na aandringen van mijn neef heb ik wat onderzoek gedaan naar meningen en blijkbaar is het een zeer ondergewaardeerde component. Nu ben ik een echte noob op vlak van audio en heb wat raad nodig bij de aankoop van een geluidskaart, en een headset.

Ik ben van plan om muziek te luisteren, te gamen, voicechat (skype, teamspeak en dergelijke) en om films te kijken. Het liefst zou ik graag met de headset ook 7.1 surround kunnen hebben, omdat ik deze gebruik om naar mijn films te kijken (mijn vriendin gamet veel, en stoort zich dan aan explosies doorheen teamspeak). Het belangrijkste dan nog: mijn budget. Ik zou graag maximum 150 euro besteden aan de combinatie: geluidskaart+headset.

Ik heb een asus x87-PLUS moederbord (ik weet niet of jullie meer moeten weten). Zelf dacht ik aan een

-Asus Xonar DS 7.1

-logitech G430 (toegegeven niet de beste, maar ik vind ze er wel esthetisch goed uitzien)

Geef jullie optimale combinaties maar! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een logitech g35 en na effe op google image te kijken naar de g430 hebben ze het zelfde design...en dat is niet goed.

Je kan de oorschelpen draaien wat wel goed is maar spijtig genoeg gebruikt logitech net daar een dun plastic plaatje dat niet sterk genoeg is dus elke keer dat je je headset opzet komt er druk tegen dat stuk plastic en na een tijdje gebeurt er dit,

[ATTACH=CONFIG]29345[/ATTACH]

dit is er met mijn g35 gebeurt dus nu zit er een zip tie rond.

misschien hebben ze bij de g430 een sterker of ander plastic gebruikt maar ik betwijfel het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.