Ga naar inhoud

vervelende vrag van Windows live mail


xsilverwing

Aanbevolen berichten

voor Telenet de vinkjes van beveiligde verbinding weghalen zowel voor uitgaande e-mail als voor inkomende e-mail op het tabblad Geavanceerd en zet het terug op de standaardwaarden

voor het tabblad Servers typ je

- voor inkomende e-mail (POP3): in.telenet.be

- voor uitgaande email (SMTP): uit.telenet.be

zet het vinkje uit bij : "voor deze server is verificatie vereist".

Link naar reactie
Delen op andere sites

janneke dust

ge gebruikt POP of IMAP maar geen mix van beide.

Ik kan in het venster van de servers niets anders invullen bij pop hoewel daar normaal IMAP moet staan.maar mijn mailbox is wel degelijk IMAP,dat moet voor windows mail in W8.

Hensyr

voor Telenet de vinkjes van beveiligde verbinding weghalen zowel voor uitgaande e-mail als voor inkomende e-mail op het tabblad Geavanceerd en zet het terug op de standaardwaarden

voor het tabblad Servers typ je

- voor inkomende e-mail (POP3): in.telenet.be

- voor uitgaande email (SMTP): uit.telenet.be

zet het vinkje uit bij : "voor deze server is verificatie vereist".

Als ik dat doe heb ik dan IMAP of gewoon POP,want mijn mailbox is IMAP(ik gebruikte Windows mail in W8).Of werkt imap ook als POP?

De instellingen zoals ik ze nu heb zijn overgenoemen van de site van telenet.

Hoe stel ik Windows Live Mail in voor mijn Telenet e-mailadres? | Klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn mailbox is wel degelijk IMAP,dat moet voor windows mail in W8.

Dat is niet waar, je kan perfect POP3 gebruiken in Windows 8. Gebruik het zelf in Outlook 2013.

Stelt zich wel de vraag of je Windows Live mail gebruikt of Windows Mail ( de app die standaard aanwezig is) in Windows 8.

Gebruik je Windows Live mail, dan zal je eerst een keuze moeten maken welk protocol je wil gebruiken, je kan zowel POP3 als Imap gebruiken.

Het verschil lees je in deze link.

Gebruik je Windows Mail volg dan deze handleiding voor het instellen van je account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de app Windows Mail eerst in gebruik gehad op W8,en die wou niet met pop werken,het programma geeft dat trouwens aan dat je mailbox IMAP moet zijn.Dat Outlook met pop overweg kan zal wel zijn maar dan gebruik je Outlook en geen Windows Mail app.

Zodus heb ik mijn mailbox omgezet naar IMAP.

Nu ben ik niet zo tevreden van de app Windows Mail en gebruik liever Windows Live Mail.Het probleem is dat ik daar waar POP staat ik niets kan veranderen,terwijl het in het voorbeeld van Telenet wel zo staat.

Hopelijk is het duidelijk nu welk programma ik gebruik,ik hoop nu nog duidelijkheid te krijgen hoe IMAP JUIST te configureren in Windows Live Mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet waar, je kan perfect POP3 gebruiken in Windows 8. Gebruik het zelf in Outlook 2013.

.........of Windows Mail ( de app die standaard aanwezig is) in Windows 8.

Ik heb de app Windows Mail eerst in gebruik gehad op W8,en die wou niet met pop werken,het programma geeft dat trouwens aan dat je mailbox IMAP moet zijn.Dat Outlook met pop overweg kan zal wel zijn maar dan gebruik je Outlook en geen Windows Mail app.

Als je de link in mijn vorig bericht eerst had gelezen werd dat bevestigd, je moet IMAP gebruiken in de APP.

Echter voor Windows live mail kan je kiezen tussen IMAP of POP3.

Jij wil IMAP gebruiken dan moet je de procedure in deze link volgen (je gaf hem al zelf in je bericht 4).

Je hebt volgens mij al een instelling fout staan, namelijk de poort voor inkomende mail moet 993 zijn en niet 995 als je IMAP gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad een foutieve nummer staan,heb het aangepast en dit is het resultaat.

post-36459-1417705622,9861_thumb.jpgOok als ik de vinkjes van beveiligde verbinding weghaal blijft deze fout en komen de nummers van de poorten automatisch terug op de standaardwaarden staan.Het werkt dus enkel met 995 bij inkomende mail,maar dan met die melding van in #1.

Ik zou die pop3 moeten wegkrijgen bovenaan in de tab servers, maar daar kan ik echt niets aan veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw afbeelding is duidelijk te zien dat je POP3 en IMAP gemengd hebt.

Verwijder je bestaande account en voer onderstaande uit:

post-23245-1417705623,4535_thumb.jpg

post-23245-1417705623,4954_thumb.jpg

Geef dan in: imap.telenet.be (poort 993)

  • Vink de optie aan Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig
  • Kies voor Aanmelden met leesbare tekstverificatie
  • Aanmeldings-ID: je Telenet-emailadres
  • Uitgaande server: smtp.telenet.be en Poort 587
  • Vink de opties aan:
    • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig
    • Voor de uitgaande server is verificatie vereist

post-23245-1417705623,5183_thumb.jpg

post-23245-1417705623,5568_thumb.jpg

post-23245-1417705623,5816_thumb.jpg

post-23245-1417705623,63_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.