Ga naar inhoud

Notebook start traag op en werkt traag


Aanbevolen berichten

Zou een andere browser installeren & gebruiken minder geheugen verbruiken, Kweezie?

Indien niet, hoe kan ik die add-ons en plug-ins verwijderen en wat heeft het dan voor gevolgen?

En het virtueel geheugen uitbreiden, hoe gebeurt dat?

Sorry voor de vele vragen maar ben niet zo bekend daarmee :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe je het virtueel geheugen kan instellen, wordt hier uitgelegd.

Stel de beginwaarde in op 1000 en de maximale waarde op 4000.

De extensies en addons van Firefox kan je bekijken en instellen via extra - Add ons.

Bekijk de extensies en de plugins en degene die je niet nodig hebt, kan je uitschakelen of verwijderen.

Meer informatie en tips over het beperken van geheugenverbruik door firefox kan je hier vinden.

De hoeveelheid geheugen die een browser gebruikt, is afhankelijk van de extensies en plugins die er op zijn geinstalleerd en van het aantal pagina's of tabs dat er open staan.

Ik heb een vergelijkende browser test gevonden van ongeveer een jaar geleden maar daar gaat het puur om de snelheid van de browsers en niet over de systeembelasting die de browsers meebrengen.

De tests die ik gevonden heb over het geheugengebruik van browsers, zijn enkele jaren oud en dus niet meer accuraat.

Ik stel voor om nog even bij firefox te blijven en tips over het geheugengebruik van firefox uit te proberen en te zien of dat enige verbetering brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt om de waarden van het virtueel geheugen aan te passen, alsook om de add-ons van Firefox in te stellen op "eerst vragen" (of zoiets).

Behalve het traag opstarten vindt ze dat haar notebook iets minder snel vast loopt. Is misschien nog een beetje snel,om conclusies te trekken in een paar dagen, maar we zien wel ;-).

Het verbruik van het ramgeheugen blijft wel even hoog.

Ik denk dat ik nog even zal defragmenteren ofzo...

De programma's die ik voordien heb geïnstalleerd (zoals Combofix ed), kan ze die verder nog gebruiken om haar notebook schoon te maken?

Omdat ik bij Combifix geen icoon of ander vind om te deïnstalleren (staat ook niet tussen de lijst met software).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tools die Kape heeft gebruikt voor de malware opruiming kan je best niet gebruiken als leek omdat ze bij fout gebruik je systeem naar de filistijnen kunnen helpen.

Met delfix worden deze allemaal in een keer verwijderd en kan je er ook geen "ongelukjes" mee veroorzaken.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Wat je wel nog kan doen is een registeropruiming met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

En een defragmentatie van de harde schijf mag natuurlijk ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle programma's zijn weg dankzij deze tool :top:

Ik vroeg nog eens of ze verschil merkt wanneer ze op internet zit, en tot nu toe blijkt dat firefox niet meer blokkeerde (reageert niet) alsook dat het scrollen precies wel vlotter gaat.

Tenzij jullie nog later ofzo dit topic met verdere tips willen aanvullen, mag er van mij een slotje op.

Bedankt Kweezie & Kape om mee te denken en te helpen x 1000 :top::adore::ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24732-1417705659,9355_thumb.jpgIk heb het programma gedownload en begonnen met de defragmentatie. Na een paar uur zit hij nog maar aan 14% en meldt dat hij nog 1 dag nodig heeft. Is dat normaal?

Ik heb de defragmentatie onderbroken (via stoppen) daar de notebook héél warm wordt (is momenteel ook aan het opladen) : start de defragmentatie nu de volgende keer opnieuw vanaf nul of loopt het gewoon verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een defragmentatie is tamelijk belastend voor de processor en de harde schijf en dan kan de temperatuur wel eens oplopen.

Bij de volgende start van de defragmentatie, gaat hij gewoon verder.

Een tip om het defragmenteren de spreiden.

Er is wel wat meer werk aan, maar je meer controle.

Start Defraggler op en doe een analyse van de C schijf.

Klik dan op het tabje file list en je krijgt de lijst met gefragmenteerde bestanden en het aantal fragmenten per bestand.

Je kan dan de bestanden aanvinken die het meest gefragmenteerd zijn.

Klik daanna onderaan op defragment selected files

Dan worden enkel de aangevinkte bestanden gedefragmenteerd.

Enkele bestanden gaat sneller dan een ganse schijf en je kan tussendoor even pauzeren om de laptop te laten afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.