Ga naar inhoud

Foto's in Iphoto naar USB.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Betreft een MAC geval.

Ik maakte in Iphoto een paar reisalbums, één map per reis.

Ik wil 2 reizen (Vb. Brugge en Gent) naar mijn USB kopiëren, via "archief" dan naar "exporteer", enz. En op mijn USB staan alle foto's dooreen, foto's van Brugge bij Gent en omgekeerd.

Ik doe zeker iets verkeerd, doch wat ??

Graag een seintje a.u.b.

Rolle. :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

Ik wil 2 reizen (Vb. Brugge en Gent) naar mijn USB kopiëren, via "archief" dan naar "exporteer", enz.

Ik neem aan USB-stick? . . . of iets anders?

Probeer het volgende:

Maak in Finder of op de USB-stick map Brugge en map Gent aan.

Klik op map Brugge in iPhoto .. Archief .. Exporteer.

In het scherm Exporteer.... klik op Exporteer.

post-41531-1417705665,8019_thumb.png

Finder wordt geopend.

Scroll nu naar de map Brugge in Finder of op de USB-stick.

Herhaal de stappen voor de map Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape,

Ik drukte me misschien niet goed uit, en herhaal.

Ik kopieerde 2 afzonderlijke reismapjes (Brugge en Gent) vanuit mijn Iphoto naar een USB-stick.

Bij het bekijken van de foto's op een TV., merk ik dat alle foto's dooreen staan, dus ze zijn niet meer gelinkt

aan hun mapje.

We zien bijvoorbeeld 4 foto's van Brugge, gevolgd door een paar foto's van Gent, dan nog eens Brugge, enz....

Ik ga tewerk zoals u het toonde, doch ik denk dat het kwestie is van instelling, vb:foto's volgens bestandnaam, of volgens nummer of opeenvolgend ???

Nu was ik misschien duidelijker, graag een seintje a.u.b.

Rolle. :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

Bij het bekijken van de foto's op een TV., merk ik dat alle foto's dooreen staan, dus ze zijn niet meer gelinkt

aan hun mapje.

We zien bijvoorbeeld 4 foto's van Brugge, gevolgd door een paar foto's van Gent, dan nog eens Brugge, enz....

OK dat is nu duidelijk.

Wat gebeurd er als uw de USB-stick aansluit aan de computer en de foto's gaat bekijken?

Worden de map Brugge en de map Gent duidelijk aangegeven en de foto's goed weergegeven op volgorde en afzonderlijk in hun eigen map?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Mijn kameraad en ikzelf (beiden leken), proberen al een geruime tijd, een paar reisalbums uit Iphoto,

zoals ze wordt afgespeeld met muziek via de diavoorstelling, te kopiëren naar een USB-stick, om deze dan te kunnen afspelen op een gewone TV (met USB-aansluiting).

Dat lukt ons gedeeltelijk, doch met een ZEER SLECHTE BEELDKWALITEIT !!

Hoe gaan we tewerk:

1) We openen het album in Iphoto, gaan naar "Archief" dan naar "Exporteren" en kiezen voor

een "diavoorstelling".

[ATTACH]30444[/ATTACH]

2) Dan gaan we voor aangepaste instellingen en krijgen we volgende schermen te zien, waar we waarschijnlijk

de verkeerde waardes invullen.

post-42967-1417705678,9198_thumb.jpg

Kunnen jullie ons verder helpen ?

Met onze dank bij voorbaat.

Rolle. :adore::adore:

Exporteer in MAC_1.doc

post-42967-1417705678,9603_thumb.jpg

post-42967-1417705679,0093_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

In de eerste plaats heb ik géén ervaring met foto's afspelen op tv via usb.

iPhoto is geen foto bewerkingsprogramma, dat is eigenlijk een database.

Men kunt natuurlijk foto's bewerken op een eenvoudige manier / lichte bewerkingen, maar verwacht niet te veel.

Als u echt "goede kwaliteit" foto's wilt produceren zijn wellicht de volgende programma's een keuze - kijk in de AppleStore.

Lightroom van Adobe

Pixelmator

Adobe Photoshop Elements

Aperture

Of Photoshop CC

Maar wellicht is Gimp goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape,

Bedankt voor uw uitleg, doch dit was mijn probleem niet.

Mijn probleem ligt reeds hierboven uitgelegd, een Album in Iphoto, "all in" met muziek en overgangen,

kopiëren naar een USB-stick en deze afspelen op een TV met USB-aansluiting.

Ik kan slechts al uw adviezen uittesten, als ik eens lags ga bij mijn vrien, gezien ikzelf geen MAC-PC heb.

Ik zat niet stil, zoals het hoort bij een 70-jarige !

Moest een PC-helpforum-lid hetzelfde probleem hebben, ziehier hetgeen ik voor mezelf vond:

Ik begon de procedure als volgt:

Koos voor het album - dan naar Archief - exporteren - diavoorstelling - aangepaste instellingen -kiezen in bestandsstructuur voor "MP4" (geen mp4 ISMA) - in videostructuur kies ik " MPEG-4" - en voor formaat de hoogste kwaliteit, "1920X1080 HD".

Dan bewaren op het bureaublad, en dan slepen naar mijn USB.

Het resultaat is OK. op zijn TV !!

Doch als perfectionist, ondervind ik persoonlijk, een licht beeldkwaliteits verlies, dit volgens mij, door zijn zeer groot scherm 42".

Nogmaals bedankt voor uw inspanningen, en tot later.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.