Ga naar inhoud

Tijd loopt niet door als computer is uitgezet


Cristina

Aanbevolen berichten

Als ik mijn computer uit zet stopt de klok in mijn taakbalk, m.a.w. als ik hem na een tijd weer opstart gaat de klok verder op de tijd dat ik de computer heb uitgezet en moet ik hem weer gelijk zetten in het dialoogvenster "eigenschappen voor datum&tijd".

In het dialoogvenster op tabblad "tijd" staat server op "time.nist.gov" en 'klok automatisch met een tijdserver op internet synchroniseren" aangevinkt. Ook geprobeerd met server op "time.windows.com" , maar maakt geen verschil.

Wat staat er fout???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of deze tip van Microsoft werkt - je kan het automatisch laten doen via de Fix-it die er staat of je kan het zelf handmatig doen.

enkele vragen:

- heb je het probleem al lang? Zo niet kan je het terugzetten van een herstelpunt proberen

- je hebt toch SP3 al geïnstalleerd?

- ik denk ook in de richting van spy- of malware - als die MS-tip niet helpt zou ik al eerst eens mijn systeem laten nakijken in dit onderdeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat CMOS batterij bijna leeg is en dat deze vervangen moet worden. CMOS batterij is een batterij op het moederbord dat onder andere de tijd bijhoudt. Je kan deze zelf vervangen, maar als je niet gewend bent om computers open te doen kan je dit beter door een computerwinkel laten doen. Zo'n batterijtje is zeer goedkoop.

Probeer eerst maar de tips in bericht 2, alhoewel ik denk dat het probleem aan een lege CMOS batterij ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Christina,

ik ben misschien wat ongeduldig, maar ik vroeg me af of de tips al geholpen hebben.

Goedemorgen,

Nee, helaas niet. Probleem blijft bestaan.

Batterij moet nog aangeschaft worden als laatste redmiddel.

Komt 1 dezer dagen......

aangepast door Cristina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er goede hoop op dat vervangen van batterij het probleem met het uur zal oplossen.

Is een veelvoorkomend probleem bij al wat oudere pc's.

Thanks, we gaan de batterij dit weekend kopen en proberen te monteren :-)

Er moet zowiezo een nieuwe PC aangeschaft worden want dit is nog een WindowsXP.

Nog tips voor die aanschaf ??? Ik zie dat het allemaal vrij kostbaar is.

We werken hier met 2 PC's in huis. Aanbiedingen of goede adresjes van harte welkom !

groet en fijn weekend !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je even de pc openen, de batterij zit op het moederbord in een houdertje dat je met fijn gereedschap kan los maken.

Neem de batterij mee naar een elektronica zaak en daar zal men je de perfecte vervanger aanbieden en dat kost niet zo veel, ongeveer tussen de 3 à 5 €

Thuis kan je de nieuwe batterij er gewoon terug in klikken.

Afhankelijk van je keuze computer en budget kan je gerust even een kijkje nemen op onze rubriek PCH Aankoopsuggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: het gaat toch niet over een laptop waarvan je de batterij gaat laten vervangen? Want het gaat wel degelijk over "Het kan ook zijn dat de CMOS batterij bijna leeg is en dat deze vervangen moet worden. CMOS batterij is een batterij op het moederbord dat onder andere de tijd bijhoudt."

Als het een laptop is, gaat het dus NIET over de gewone batterij van de laptop - 't is maar dat je 't weet.

(maar mogelijk had je het toch goed begrepen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.