Ga naar inhoud

Externe HDD worden niet meer herkent


ruud

Aanbevolen berichten

Hoi Dasle,

mijn systeem is al wat ouder ASUS P5Qp-pro moederbord wat tondertijd met Vista geleverd werd.

heb deze enkele maanden geleden met windows 8.1 opnieuw geinstalleerd en heeft steeds goed gewerkt, echter de laatste weken kan ik mijn USB sticks/schijven niet benaderen.

zie in USB safely remove WEL dat de stick/HDD ingeplugged wordt echter geen schijfletter, ook in computerbeheer geen aanwijzing van ingeplugged stick/hdd

na een systeem herstel werkt het weer (even)

apparaatbeheer1.jpg

apparaatbeheer2.jpg

USBapparaatbeheer.jpg

aangepast door KISS4ever
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Foutcode 28 betekend dat het stuurprogramma niet is geïnstalleerd. Vreemd dat na een systeemherstel het wel weer werkt. :hmmmm:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er alvast prima uit.

Wil je voor USB Storage eens het volgende uitvoeren

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de instelling veranderd van ingeschakeld naar uitgeschakeld, dit heeft ook na reboot geen verandering gegeven. in programma "USB Safely Remove" zie ik de ext hdd of usb stiick wel verschijnen echter er wordt nog steeds geen drive letter toegewezen.

in windows verkenner is dit alles niet zichtbaar...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenstaand is op How to Fix an Annoying Windows USB Problem

ook zouden uit de microsoft database 2 KB's hierop doel hebben: KB2911106 en KB2914218. USB storage device does not work correctly in Windows 8.1 and in Windows Server 2012 R2

de eerste had ik al geinstalleerd (zou misschien de oorzaak kunnen zijn) de 2e was niet van toepassing op mijn systeem.

zal eens kijken of ik KB2911106 kan uninstallen, of dat werkt..

anders proberen die register instellingen (Help! After installing Windows 8.1, my USB drive disappears or file transfers stop unexpectedly? - Microsoft Windows USB Core Team Blog - Site Home - MSDN Blogs)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.