Ga naar inhoud

probleem Windows 8 installatie


lucebert

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd Windows 8 te installeren op een nieuwe PC. De harde schijf was niet juist gepartitioneerd en ik heb geprobeerd dat op te lossen door de Extensible Firmware Interface aan te passen voor Windows 8. Vraag me niet waar precies ik die aanpassing deed, dat weet ik niet meer. Hierna maakte de pc een paar piepgeluidjes en zette zichzelf uit. Bij het opnieuw inschakelen maakt hij opnieuw deze piepgeluidjes en doet vervolgens niets. Zwart scherm, geen opstart. What to do?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Extensible Firmware Interface (oftewel EFI) is de opvolger van het vroegere BIOS.

Bij het opstarten krijg je normaal even een logo te zien en daar staat meestal een vermelding bij ven een toest die je moet indrukken op naar setup te gaan.

Druk deze toets in en dan kan je de instellingen opnieuw aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

drie peeps, dat duidt doorgaans op een misser in de aansluiting van hardware.

je kan beginnen met het losnemen van de moederbordbatterij gedurende een minuut of wat.

beter is nog (als daarvoor de jumper aanwezig is, zie de handleiding van het moederbord) de jumper los te nemen en even over de andere pin de zetten.

als het goed is start daarna de pc weer 'standaard' op.

werkt het dan niet, meld dan je moederbord naam dan kunnen we verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.